دومین جلسه کمیته راهبری طرح یاریگران زندگی در استان گیلان برگزار شد

۳۰درصد روستاهای آسیب خیز و در معرض خطر هر شهرستان شناسایی می شوند

جلائی با اشاره به ابعاد اجرایی طرح یاریگران زندگی به لحاظ محتوایی گفت: این طرح چهار مرحله دارد که مراحل آن شامل ساختار سازی، هویت و برندسازی، توانمند سازی و برنامه سازی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین جلسه کمیته راهبری استانی طرح یاریگران زندگی در روستا با حضور مسئولین دستگاه های فرهنگی استان، فرمانداران و مسئولین شهرستانی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد.

محمدعلی اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این نشست ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی از روز نکبت تا به امروز جنایت ها و ظلم های بی شماری را مرتکب شده و بدون تردید جنایت حمله به بیمارستان که مملو از بیماران مرد و زن و کودکان معصوم و زخمی بوده، نقطه عطفی در سیاهه جنایات ضد بشری این رژیم ثبت خواهد شد و روسیاهی این رژیم و حامیان آن برای همیشه در تاریخ بشریت ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست محترم جمهور اعتیاد را به عنوان مهم ترین و اولویت دارترین آسیب اجتماعی کشور معرفی نموده اند و آسیب دیدگان اجتماعی یا افرادی که به نوعی در معرض این آسیب ها قرار دارند در روستاهای مختلف نیز پراکنده اند. لذا لازم است با بهره گیری از ظرفیت جامعه روستایی و نیز با ارائه آموزش های پیشگیری از اعتیاد، شناسایی مسائل موجود در محلات، آگاه سازی و افزایش دانش و بینش عمومی مردم در خصوص آسیب های اجتماعی و مواد اعتیاد آور، افزایش نقش فعالان مردمی و سازمانهای مردم نهاد، معرفی خدمات سازمان های حاکمیتی و مداخله در موارد ضروری و بحران ها به یاری گروه های در معرض آسیب مناطق روستایی پرداخت. ایشان خلاصه ای از دستورالعمل اجرایی طرح یاری گران زندگی در روستا را برای اعضای جلسه تشریح نمود و افزود: هدف از تدوین و اجرای این طرح تأکید بر مسئولیت پذیری اجتماعی روستاها به منظور ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، تقویت رویکرد توانمند سازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی سازی و افزایش مشارکت های اجتماعی و عدالت در توزیع برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه است.

محمد جلائی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس کمیته راهبری طرح یاریگران زندگی استان ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم جعلی و غاصب اسرائیل افزود: در حال حاضر کشورمان از هر لحاظ خصوصاً نظامی و موشکی توانمند شده و اگر اینگونه نبود شاهد همین ظلم ها و به خاک و خون کشیدن مردم خودمان هم بودیم. همگان شاهد نسل کشی رژیم جعلی صهیونیستی و حمایتهای کشورهای غربی علیه فلسطین هستیم و جنایت صهیونیست ها در غزه در این برهه زمانی که باعث شهادت و زخمی شدن چند هزار نفر شده و حتی شاهد بمباران وحشیانه بیمارستان پر از بیمار و افراد غیر نظامی بودیم.

وی با اشاره به ابعاد اجرایی طرح یاریگران زندگی به لحاظ محتوایی گفت: این طرح چهار مرحله دارد که مراحل آن شامل ساختار سازی، هویت و برندسازی، توانمند سازی و برنامه سازی است. لذا انتظار داریم فرمانداران شهرستانهای استان اهتمام ویژه ای در اجرای این دستورالعمل و تشکیل کانون یاریگران زندگی در روستاها داشته باشند و در جلسه آینده تمامی اقدامات اجرایی و ۳۰درصد روستاهای آسیب خیز و در معرض خطر شهرستان را شناسایی و احکام لازم طبق دستورالعمل توسط فرمانداران تهیه و طی مراسمی به آنان ابلاغ شود تا شاهد دستاوردهای مورد انتظار در پایان طرح که آگاه سازی روستائیان درباره خطر رو به رشد اعتیاد و محافظت اصولی از نسل آینده و تحقق جامعه عاری از اعتیاد و سالم و سایر اهداف است باشیم.

 جلائی افزود: حتماً باید به مسائل اجتماعی توجه ویژه شود و برنامه ها و اقدامات را بسمت کار فرهنگی و کاهش آسیب پیش ببریم و باید برای ارتقاء بصیرت و افزایش آگاهی آحاد جامعه و برای خانواده ها برنامه ریزی کنیم و کارهای فرهنگی و پیشگیری و توانمند سازی با برنامه و قوت بیشتری دنبال شود.

Share