دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان خبر داد؛

اجرای طرح‌های «یاریگران زندگی» و «یاریگران روستا» در استان گیلان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان گفت: اجرای طرح یاریگران زندگی و همچنین یاریگران روستا از جمله برنامه های بسیار مؤثر ستاد مبارزه با موادمخدر کشور است که در استان گیلان با همکاری دستگاه های فرهنگی خصوصاً آموزش و پرورش در حال اجراست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی اباذری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان ماسال، افزایش ظرفیت پذیرش مرکز ماده ۱۶ استان را از جمله اقدامات مهم شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در سال گذشته دانست و افزود: با پیگیری و تأکید استاندار و رئیس شورای هماهنگی استان و همچنین دستگاه قضائی استان این امر با استفاده ظرفیت های استانی و حمایت های ستاد تحقق یافت.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه گفت: اجرای طرح یاریگران زندگی و همچنین یاریگران روستا از جمله برنامه های بسیار مؤثر ستاد مبارزه با موادمخدر کشور است که در استان گیلان با همکاری دستگاه های فرهنگی خصوصاً آموزش و پرورش در حال اجراست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان اظهار کرد: توفیق امر مبارزه منوط اجرای متوازن اقدامات حوزه های مختلف بوده و تقویت اقدامات فرهنگی و پیشگیری، در کنار برنامه ها و اقدامات حوزه مقابله با عرضه و درمان اعتیاد می تواند در نهایت موجب کاهش اعتیاد در سطح کشور شود.

اباذری افزود: با توجه به توریستی بودن استان و ضرورت پاکسازی چهره شهرها، می بایست همه دستگاه های استانی و شهرستانی با تمام توان در جهت اجرای کامل و صحیح طرح صیانت و ساماندهی معتادان متجاهر تلاش نموده و حداکثر همکاری را با شورای هماهنگی داشته باشند.

وی؛ بر ضرورت بکارگیری سمن ها در امر پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و گفت: موفقیت در عرصه مبارزه با موادمخدر منوط به توسعه مشارکت های مردمی است و می بایست دستگاه های عضو شورا به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

گیل چالانی فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان ماسال نیز با بیان اینکه ایران در مسیر انتقال و ترانزیت مواد مخدر از کشورهای همسایه به سایر کشور ها از جمله کشورهای اروپائی است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هزاران شهید و جانباز را در راه مبارزه با مواد مخدر و محافظت از نوجوانان و جوانان این مرز و بوم از بلای خانمانسوز اعتیاد، تقدیم کرده و این امر بیانگر عزم و اراده جدی نظام اسلامی در مبارزه همه جانبه با موادمخدر می باشد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مسائل مهم اجتماعی جامعه امروزی ماست، تأکید کرد: کوتاهی در این امر دامن گیر تک تک آحاد جامعه و خانواده ها خواهد شد و بدون تردید منجر به فروپاشی خانواده ها می شود، پس نباید به راحتی از کنار این مسئله رد شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان ماسال در ادامه از مدارس و دانشگاه ها به عنوان مهمترین اهداف سوداگران مرگ برای ضربه زدن به نسل جوان یاد کرده و افزود: برگزاری نمایشگاه ها، کلاس ها وکارگاه های آموزشی و افزایش آگاه سازی نسل جوان و نوجوان ازمضرات موادمخدر توسط اساتید مربوطه باید مورد توجه جدی دست اندرکاران آموزش قرار گیرد.

گیل چالانی همچنین گفت: همه دستگاههای اجرایی موظف به همکاری در مبارزه با مواد مخدر هستند و برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر جزء اولویت های ما در شهرستان است.

وی از اقدامات و پیگیری های دستگاه های عضو شورا در رابطه با پدیده شوم و خانمانسوز اعتیاد و مواد مخدر تشکر کرده و خواستار هم افزایی و مشارکت بیشتر دستگاه ها در اجرای برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر شد.

Share