رییس کل دادگستری استان گیلان؛

از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب شود | محکومان مالی و مهریه در اسرع وقت آزاد شوند

رئیس شورای قضایی استان در ادامه با تاکید بر صدور قرارهای تامین اظهار داشت: قضات محاکم قضایی باید از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای مدیران دادگستری استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان در ابتدای این نشست از اقدامات روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان گیلان تقدیر کرده و تصریح کرد: سخنان و رهنمود‌های ریاست معزز قوه قضائیه فصل الخطاب بوده و باید نقشه راه مدیران قضایی استان قرار گیرد.

وی با تصریح و توجه و اهتمام به امور زندان‌ها در استان گفت: در برنامه عملیاتی سال جدید نیز به زندان‌ها توجه زیادی شده است و بایدکسانی که مستحق ماندن در زندان نیستند مانند محکومان مالی و مهریه در اسرع وقت آزاد شوند.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه با تاکید بر صدور قرارهای تامین اظهار داشت: قضات محاکم قضایی باید از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب نمایند.

صادقی نیارکی بازدید از انبارها و پارکینگ‌های شهرستان را امری ضروری دانست و افزود: باید نظارت مستمر بر آن‌ها صورت گیرد تا خودروها بدون دلیل در پارکینگ‌ها توقیف نشوند.

این مقام ارشد قضایی کاهش پرونده‌های معوق را از مطالبات دستگاه قضایی برشمرد و ابراز داشت: باید کارگروه‌هایی در راستای کاهش چنین پرونده‌هایی در هر شهرستان تشکیل شود تا با همفکری و نظرات کارشناسی، اقدامات موثر در این زمینه صورت گیرد.

Share