رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد:

۱۹ زندانی با ۲۱۵میلیارد تومان آزاد شدند | زندان جای مادر و زن نیست

دیدار اعضای هیات امنای ستاد دیه با حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دیدار اعضای هیات امنای ستاد دیه با  اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

 اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان در این نشست اظهار داشت: به ازای همه اعتباراتی که در ستاد دیه جمع می‌شود باید زندانی آزاد شود و منتظر اعتبارات کلان برای آزادی زندانی‌ها نباشیم.

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها موفقیت‌های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته‌اند تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان‌ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت رسانه ملی در برگزاری جشن‌های با شکوه با حضور خیرین خصوصا در ماه مبارک رمضان کمک‌های بیشتری برای آزادی زندانیان جذب نمود.

صادقی با تاکید بر تلاش همه مسئولین ذیربط در راستای کمک به آزادی زندانیان افزود: از ابتدای امسال در گیلان ۱۹۸زندانی با ۲۱۵میلیارد تومان آزاد شده است و۷۱زندانی هم در شرف آزادی هستند.

علی یزدانی رییس ستاد دیه استان هم در این نشست گفت: در گیلان ۲۲زن زندانی غیر عمد داریم که ۲۰نفر مادر هستند و زندان جای مادر و زن نیست و باید کمک کنیم تا این مادران و زنان به کانون خانواده برگردند.

وی افزود: در سال گذشته ۴۰میلیارد تومان از شاکیان گذشت گرفتیم و۱۱میلیارد تومان از خیران گیلانی جمع آوری شد و بقیه هم از ستاد دیه کشوری تامین شد.

گیلان ۹۷۰۰زندانی دارد که ۴۴۳نفر زندانی جرایم غیر عمد هستند.

Share