رییس کل دادگستری گیلان؛

مشاورین املاک غیرمجاز پس از اخطار ۱۰ روزه پلمب خواهند شد

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به ضرورت سامان دهی و جلوگیری از اخلال در عرصه معاملات مشاورین املاک و مستغلاتی که فاقد پروانه فعالیت می‌باشند، گفت: پس از اخطار ده روزه واحدهای فاقد پروانه پلمپ خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین نشست ساماندهی مشاوران املاک و مستغلات استان گیلان با حضور رییس اتاق اصناف و رییس اداره اماکن فراجای استان و به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به ضرورت سامان دهی و جلوگیری از اخلال در عرصه معاملات مشاورین املاک و مستغلاتی که فاقد پروانه فعالیت می‌باشند، گفت: پس از اخطار ده روزه واحدهای فاقد پروانه پلمپ خواهند شد.

وی با بیان اینکه واحدهای دارای پروانه می‌بایست به سامانه معاملات وزارت راه و شهرسازی متصل شوند، اظهار داشت: چنانچه این دسته از واحدها نیز معاملات خود را در سامانه مذکور ثبت ننمایند از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

رییس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های معموله تعداد قابل توجهی از پرونده‌های حقوقی ناشی از قراردادهای مشاوران املاک است، افزود: اقدامات پیشگیرانه‌ای در راستای ساماندهی این موضوع در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

وی در پایان دادستان‌های استان را موظف نمود تا بر اماکن فاقد پروانه صنفی نظارت جدی داشته باشند.

Share