رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد:

مجتمع های اردوگاهی ۱۰۰ نفره برای افراد بی خانمان در رشت احداث شود

نشست هم اندیشی و برنامه ریزی در خصوص اجرایی کردن مفاد آیین نامه ساماندهی افراد بی خانمان، ولگرد و متکدی به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هم اندیشی و برنامه ریزی در خصوص اجرایی کردن مفاد آیین نامه ساماندهی افراد بی‌خانمان، ولگرد و متکدی به ریاست اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

 اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه معتاد و بی‌خانمان فرد آسیب دیده اجتماعی است، تصریح کرد: ما وظیفه انسانی و اعتقادی داریم تا نسبت به ساماندهی این اقشار آسیب دیده و تامین امنیت روانی و اجتماعی آنان اقدام نماییم.

وی با بیان اینکه ۲۰ سال قبل دستورالعملی اجرایی که مصوبه شورای عالی اداری بود به همه استان‌ها ابلاغ شد گفت: این دستور العمل مبنی بر ساخت مجتمعی برای افراد بی‌خانمان در شهر‌های پر جمعیت بود که در استان گیلان اجرایی نگردید.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه افزود: تکالیفی برای فرماندار و شهردار و همچنین حوزه‌های مختلفی در استانداری در این دستورالعمل تعیین شده است.

وی تاکید بر لزوم تاسیس مجتمع‌های اردوگاهی با ظرفیتی حدود ۱۰۰ نفر به قید فوریت در شهر رشت اظهار داشت: این مجتمع غیر از گرمخانه‌های شهری است و برای ساماندهی افراد بی‌خانمانی است که ممکن است در سال یک یا دو مرتبه از آن استفاده نمایند.

این مقام ارشد قضایی خاطر نشان کرد: فرمانداری باید نسبت به تعیین مکان مناسبی در این راستا اقدام نموده و با همکاری شهرداری رشت آن را تجهیز نماید تا به صورت شبانه روزی و با گماشتن افراد مراقب و نگهبان امکانات لازم برای جامعه هدف را فراهم نماید.

وی در پایان گفت: سازمان‌ها و نهادهایی که در اجرای این دستورالعمل به تکالیف خود عمل نکنند مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

Share