رئیس کل دادگستری استان گیلان در نشست شورای قضایی استان:

تثبیت مالکیت از مهم ترین محورهای سند تحول قضایی است

نشست شورای قضایی استان به ریاست رییس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز در اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای قضایی استان به ریاست اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز در اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: این انقلاب با خون شهیدان آبیاری شده است و نباید از شهیدان فاصله بگیریم و در انجام وظایف خود کوتاهی نماییم.

وی با تقدیر و تشکر از زحمات کارمندان و مدیران اداره ثبت اسناد استان اظهار داشت: علی رغم تمامی تلاش‌ها هنوز با هدف‌گذاری اداره ثبت و برنامه عملیاتی قوه قضائیه فاصله داریم و نیل به این اهداف نیازمند یک حرکت جهادی و انقلابی است.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه یکی از معضلات دستگاه قضایی افزایش حجم ورودی پرونده به محاکم است گفت: اگر برای کاهش پرونده تمهیداتی اندیشیده نشود در آینده با بحران روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرآیند قانون‌گذاری در کشور ما طولانی و تغییر قانون بسیار دشوار است افزود: باید از ظرفیت‌های قانونی موجود در راستای پیشبرد اهداف سازمانی بهره برد.

این مقام ارشد قضایی بیشترین موضوع پرونده‌های استان را نداشتن اسناد زراعی عنوان کرد و ابراز داشت: ارزش افزوده اراضی در استان‌های شمالی بالاست و مشکل‌عدم سند، اختلافات زیادی را رغم زده است.

وی اجرای قانون حد نگار را یکی از راهکارهای کاهش پرونده‌های قضایی و نسخه شفا بخش کنترل ورودی محاکم برشمرد و خاطر نشان کرد: سند دار کردن اراضی کشاورزی مانع خرد شدن اراضی و تغییر کاربری آن خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه تثبیت مالکیت از مهم‌ترین محورهای سند تحول قضایی است اظهار داشت: همه مدیران و سازمان‌ها باید برای اجرایی شدن قانون حدنگار به اداره ثبت اسناد کمک کرده و در این راستی از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

Share