مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبرداد:

پیک نوروزی ممنوع است | رتبه ششم مدارس گیلان در سطح کشور

نادر جهان آرای در مورد پیک نوروزی نیز اظهار کرد: دادن تکلیف و پیک نوروزی خلاف است و برخورد خواهد شد و فقط خاطره نویسی باید انجام شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در جمع اصحاب رسانه در ابتدا با اشاره به ناهنجاری های موجود در بین دانش اموزان و مصرف مواد مخدر در مدارس گفت: دانش آموزان با توجه به روحیه پاک و خوبشان ممکن است در معرض خطرهای نوظهور باشند لذا برای کاهش خطر، آموزش‌وپرورش و دیگر نهادهای تربیتی باید بتوانند ضمن آگاهی‌رسانی به دانش آموزان در قبال آموزش‌ها، سبک و مهارت لازم را اطلاع بدهد.
نادر جهان آرای ادامه داد: خانواده‌ها، مربیان و مدیران با تعامل و همکاری می‌توانند از پدیده شوم اعتیاد جلوگیری کنند. این پدیده اجتماعی بیشتر در دوره اول دبیرستان وجود دارد که باید دقت بیشتری بر فرزندان این سننی صورت گیرد.
جهان آرای در مورد نقش مربیان در کاهش مصرف مواد مخدر گفت: در نواحی مراکز مشاوره ای داریم و در داخل مدارس هم مشاوران بر اساس تعریف سیستمی باید حضور داشته باشند.

بیش از ۱۰ هزار نیرو در ۹۰۰ مدرسه غیر دولتی فعالیت می‌کنند

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفرهای نوروزی مورد اسکان فرهنگیان در ایام نوروز گفت: ۱۱ مورد مراکز رفاهی و خانه معلم که دارای ۱۴۸ سوئیت و اتاق و ۲۷۰۰ کلاس برای پذیرایی از مسافران فرهنگی وجود دارد و تا کنون برای ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار رزرو صورت گرفته است که معادل ۱۱ هزار نفر است.
مدیر کل آموزش و پرورش در مورد نبود عدالت آموزشی گفت: این مسئله بحث کشوری است و تمام تلاش بر این است که افزایش عدالت یا برابری صورت گیرد. امسال یک درصد از دانش آموزان مقطع اول و دوم مدارس در مناطق روستایی داریم. همچنین در راستای عدالت آموزشی  در حال حاضر ۲۷ مدرسه شبانه روزی با ۲ دانش اموز، ۴۰ مدرسه با ۳ دانش آموز و ۳۳۲ مدرسه کمتر از۱۰ دانش اموزی در گیلان مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه پر تراکم ترین دانش آموزان در شهرستان رشت به ویژه ناحیه یک رشت و شهرستات تالش است، افزود: تمام تلاش خود را برای کاهش این مورد می کنیم زیرا هرچه جمعیت کمتر باشد کنترل و یادگیری دانش آموزان بهتر خواهد بود.
جهان آرای یادآور شد: ۲۶ درصد جمعیت دانش آموزان روستایی است ولی ۵۱ درصد مدارس در روستاها هستند.
وی در مورد نیروهای آموزش و پرورش در مراکز غیر دولتی نیز اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار نیرو در ۹۰۰ مدرسه غیر دولتی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۸۶۰۰ نیروی آزاد هستند و باید برابر قانون کار به آنها پرداخت صورت گیرد.
این مسئول با بیان اینکه گستردگی در این زمینه زیاد است و ممکن است تخلفاتی در پرداخت ها انجام شود، گفت: نظارت ها در حال انجام است و ۹۰۰ مدرسه غیر دولتی در استان داریم که تا کنون هزار و ۵۴۰ بار بازدید انجام شده است.

پیک نوروزی ممنوع است/ رتبه ششم مدارس گیلان در سطح کشور

به گزارش دیارمیرزا، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در مورد پیک نوروزی نیز اظهار کرد: دادن تکلیف و پیک نوروزی خلاف است و برخورد خواهد شد و فقط خاطره نویسی باید انجام شود.
وی در مورد مربیان پیش دبستانی گفت: براساس قانونی که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده بود مربیانی که قبل از سال ۹۰ مربیان پیش دبستانی در مدارس دولتی بودند، می توانستند به عنوان حق التدریسی جذب  شوند که گیلان این جذب ها را بر اساس نیاز انجام داد.
وی در مورد پژوهش سراها نیز اظهار کرد: تاکید بر این است که دانش آموزان از این مکان استفاده کنند.
جهان آرای در بخش دیگری از اظهارات خود، سطح مدارس استان گیلان را در رتبه ششم کشور عنوان کرد و گفت: رتبه اول چندین سال است که متعلق به استان یزد است. رتبه ششم هم خوب است و باید برای حفظ و نگهداری و به دست اوردن رتبه های بهتر تلاش و کوشش بیشتری کرد.
وی ادامه داد: استان هایی که از ما جلوتر هستند به این علت است که همکاری زیادی بین مراکز با سازمانهای مردم نهاد و مجمع خیرین مدرسه ساز وجود دارد.
جها آرای در پایان با بیان اینکه تعداد دانش آموزان باز مانده از تحصیل یک و نیم درصد است، گفت: این آمار نشان از ان نمی‌دهد که چنین دانش آموزانی داریم بلکه برخی از دانش اموزان معلولیت ذهنی دارند و یا شناسنامه هایی هستند که فوتی بودند اما باطل نشدند و افرادی نیز در ایران متولد شدند اما مقیم ایران نیستند که سبب ایجاد این یک و نیم درصد شده و قرار است با همکاری دهیاران و شوراها و سازمانهای مربوطه امار دقیق تری حاصل شود تا به صفر درصد برسیم.

Share