امام جمعه رشت؛

در سراسر کشورهای مرفه فریاد عجز و ناله به گوش می‌رسد

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت در نمازجمعه این هفته شهر رشت گفت: ماه مبارک رمضان امسال با ایام نوروز و تعطیلات عید تقارن پیدا کرده است و باید حرمت این ماه حفظ شود البته مومنین وظیفه خود را می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: تمایلات معنوی و اخلاقی مانند دین‌داری، ایثار، توجه به همنوعان، بندگی، عبادت،‌ عالم بودن، مهربانی و مردم‌دوستی و غیره از جمله تمایلات درونی است که به انسان امتیاز می‌دهد و او را ممتاز می‌کند.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه بشریت در بسیاری از ابزارهای مادی رشد سرسام‌آوری داشته است و زندگی مردم ایران نیز حتی در دورترین نقاط ایران و روستاها تفاوت زیادی با قبل از انقلاب کرده است افزود: یک متفکر نیمه‌سیاسی غربی درباره وضعیت زندگی در غرب گفته است “در سراسر کشورهای مرفه فریاد عجز و ناله به گوش می‌رسد و میزان خودکشی نوجوانان رو به افزایش است و افسردگی و مشکلات روانی همه‌گیر شده و جنایت مد روز شده است.”

 

وی ادامه داد: یک روانشناس از موسسه ملی آمریکا نیز ادعا کرده است که اختلالات روانی و روح ناآرام، جامعه آمریکا را فراگرفته است و زندگی روزمره به طور افتضاح‌آمیزی کیفیت خود را از دست داده و دست به یقه شدن و تیراندازی در مترو و صف‌های بنزین نشانگر این واقعیت است که کنترل اعصاب از دست افراد خارج شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مکتب اسلام،‌ قرآن و اهل‌بیت تنها نسخه نجات‌بخش انسان هستند که ارتقاء کرامت انسانی را به همراه دارند و کارآمدی خود را به بشریت نشان داده‌اند گفت: ماه مبارک رمضان امسال با ایام نوروز و تعطیلات عید تقارن پیدا کرده است و باید حرمت این ماه حفظ شود البته مومنین وظیفه خود را می‌دانند.

 

امام جمعه رشت از مسئولان نظامی و نیروهای بسیج و غیر نیز خواست که نظارت‌های لازم را به‌عمل آورند و به روزه‌خواران علنی تذکر دهند عنوان کرد: دهم ماه مبارک رمضان روز رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه(س) همسر گرامی پیامبر اکرم(ص) است؛ پیامبر درباره ایشان می‌فرماید” آن روز که عده‌ای مرا نمی‌پذیرفتند او مرا تصدیق کرد و به‌خاطر دین خدا، مرا با مال خود یاری کرد” خداوند نیز به پیامبر امر کرد که به حضرت خدیجه(س) بشارت دهد که برای او خانه‌ای در بهشت از زمرد ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا نیز به این بانوی بزرگ اسلام اقتدا کردند خاطرنشان کرد: آن حضرت برای همه ما الگو هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به تلاش و ایثار ملت ایران نسبت به نظام اسلامی، خطاب به همه مسئولان گفت: مسئولان قدر این مردم را بدانند و کاری که برای مردم انجام می‌دهید را نگویید و منت نگذارید.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به سالروز هجوم نظامیان رژیم منحوس پهلوی به فیضیه قم در سال ۱۳۴۲ و شهادت تعدادی از طلاب و روحانیون خاطرنشان کرد: این خاطره تلخ از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد و لکه ننگی بر پیشانی رژیم منحوس پهلوی خواهد بود.

 

امام جمعه رشت ضمن محکومیت اقدام نشریه فرانسوی در به تمسخر گرفتن کودکان و مادران فلسطینی با کاریکاتور افزود: در دنیای امروز که بسیاری از ملت‌ها از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند، دو قدرت پوشالی صهیونیسم جهانی و ایالات متحده شمر و یزید عصر کنونی هستند و طی ۴ ماه بیش از ۳۰ هزار زن و کودک را کشتند و همچنان بمب‌هایشان را بر سر آن‌ها فرود می‌آورند.

 

وی با بیان اینکه این جنایتکاران، بشریت را لگدمال کردند و انسانیت را تحقیر کردند تصریح کرد: برخی کشورهای اسلامی و عربی مواجب‌بگیر تنها اگر یک هفته صادرات خود را به رژیم منحوس صهیونیستی کم کنند آن‌ها را با مشکل مواجه خواهند کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به ملت مقاوم و قهرمان یمن به‌دلیل ساخت موشکی که قادر است ۱۰ هزار کیلومتر را با سوخت جامد ظرف یک ساعت طی کند تبریک گفت و اضافه کرد: این اتفاق بزرگ را به همه ملت‌های اسلامی تبریک می‌گویم؛ ملت مقاوم یمن با درس‌ گرفتن از ملت بزرگ ایران، در اقدامی تحسین برانگیز دنیا را متحیر کرد از این رو، باید به روح پرفتوح شهید پرافتخار ایران شهید تهرانی‌مقدم و جانبازان، ایثارگران و مجاهدان مکتب توحید درود فرستاد که با اراده‌ای پولادین در مقابل دنیا ایستادگی کردند.

 

 

Share