در همایش حضور حداکثری، انتخاب آگاهانه عنوان شد؛

همه ارکان بهره وری دست مجلس است | باید در حوزه اقتصادی انقلاب رخ دهد

غلامرضا خانکشی‌پور خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و ریل‌گذاری دست مجلس است، به بیراهه رفتن و به مسیر درست رفتن هم دست مجلس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست حضور حداکثری، انتخاب آگاهانه با حضور دکتر غلامرضا خانکشی‌پور استاد دانشگاه عصر روز شنبه در رشت برگزار شد.

دکتر غلامرضا خانکشی‌پور استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه ظرفیت شنیدن حرف مخالف را باید افزایش دهیم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی این الگو را در جهان مطرح کرد که باید قبول کنیم که کسی به تنهایی قادر به حکومت نیست و همه افراد با سلایق سیاسی مختلف در اداره جامعه نقش دارند.

خانکشی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی قرار است انحصار طلب و تمامیت خواه نباشد، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب عده‌ای تندرو گفتند که هرکسی میخواهد طرفدار نظام باشد باید به شکل نظام دربیاید، نماز ما کجا و نماز علی ابن ابی طالب کجا؟! حجاب ما کجا و حجاب فاطمه الزهرا کجا؟! اما اگر نماز و حجاب ما شبیه علی (ع) و زهرا (س) نباشد، آیا ما دیگر مسلمان نیستیم؟!

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما معتقدیم که جمهوری اسلامی باید به نوعی حکمرانی شود که رهبر انقلاب به نحوه اداره کشور افتخار کند تا کشور زیر بار تجربه برجام‌ها نرود.

وی تصریح کرد: اما برای اینکه این فهم حاصل شود تا هرکسی با هر درجه از ایمان، تقوا و عمل از رهبری پیروی کند باید درکی برای نقطه تعادل باشد و اینجاست که حضرت آقا می‌فرمایند حتی اگر جمهوری اسلامی را دوست ندارید اما ایران را دوست دارید پای صندوق رای بیایید.

خانکشی پور

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه گام اول انقلاب به پایان رسیده و وارد گام دوم شده ایم، تصریح کرد: دشمن میداند که دیگر از فاز نابودی جمهوری اسلامی عبور کرده‌ایم و وارد نوع محتوای جمهوری اسلامی شده ایم. اینکه جمهوری اسلامی آمریکایی است، انگلیسی، اموی یا علوی؟! اما چه کسی محتوای جمهوری اسلامی را میسازد؟! بی‌تردید مجلس در راس امور است چرا که همه ارکان بهره وری دست مجلس است. مردم رییس‌جمهور انتخاب میکند اما همین مجلس میتواند برای ابوالحسن بنی صدر فردی چون شهید رجایی را به عنوان نخست وزیر انتخاب کند. میتواند برای آقای رییسی وزرای هفت خط یا یک خط انتخاب کند.

خانکشی‌پور خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و ریل‌گذاری دست مجلس است، به بیراهه رفتن و به مسیر درست رفتن هم دست مجلس است. شدیداً ما و کشور نیاز داریم که آدم حسابی را به مجلس بفرستیم و ناراحتیم که پول و تبلیغات نتیجه را تعیین میکند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شدیداً محتاج این هستیم که به یک حمایت همگرا برای انتخاب نماینده مجلس برسیم، در انتخابات پیش رو کاندیدای خوبی داریم.

باید در حوزه اقتصادی انقلاب رخ دهد

دکتر مهدی فلاح دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت نیز با تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگرچه در سال ۵۷ انقلاب سیاسی به داد اما در برخی حوزه‌های در نظیر اقتصادی این انقلاب صورت نگرفت.

این فعال سیاسی با اشاره به تصویب اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: از اصل ۴۴ فقط خصوصی‌سازی برای انسانهای خاص انجام شد و فرمایش حضرت آقا در این زمینه نیز روی زمین ماند.

فلاح با اشاره به برنامه‌های ۵ساله توسعه گفت: در ذیل اصل ۴۴ نیز به بخش اقتصاد تعاونی پرداخته شده که این مورد نیز طی دهه‌های اخیر مغفول مانده است.

وی افزود: در تمام برنامه‌های توسعه، چشم‌انداز اقتصاد تعاونی ۲۵ درصد بوده اما تنها ۵ الی ۶ درصد محقق شد.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت تصریح کرد: تبلور اقتصاد اسلامی به فرمایش شهید بهشتی اقتصاد تعاونی است و با وجود اینکه بزرگان انقلاب بسیار تاکید بر اقتصاد تعاونی داشتند بسیار در این زمینه ضعیف عمل کردیم.

فلاح با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که میتواند به گیلان و رشت در زمینه بهبود فضای اقتصادی کمک کند و موجب ماندگاری روستانشینان شود، همین توجه به اقتصاد تعاونی است، تصریح کرد: روسیه برای اینکه از آسیب‌های اقتصادی تحریم در امان بماند، سیاست دلارزدایی را در پیش گرفت و درحالی که بنا به گفته پوتین تا سال ۲۰۲۲ برابر با ۸۰ درصد اقتصاد آن‌ها وابسته به دلار بود ظرف مدت یک سال ۶۷ درصد میزان وابستگی خود را به دلار کاهش داد.

این فعال سیاسی با اشاره به سیاست دلارزدایی در ایران گفت: در ایران نیز سال ۸۴ دلارزدایی تا حدی صورت گرفت اما دولت وقت به دلیل تعارض منافع عقب نشینی کرد چرا که پس از ناترازی بودجه، دولت خودش از گرانی دولت سود می‌برد و این تعارض منافع همواره به ضرر مردم تمام شده است و از همان سال‌ها وضع معیشتی مردم افت کرده است.

مهدی فلاح

فلاح با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کنار سیاست دلارزدایی توسط رهبر انقلاب تصریح کرد: دولت‌ها به دلیل همان تعارض منافع شجاعت این را ندارند که سیاستهای رهبری را اجرایی کنند و متاسفانه همچنان دچار همان مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه نبض و شریان اقتصادی ما در دستان آمریکاست، افزود: در روسیه و اوکراین جنگ میشود، دلار در تهران بالا میرود. بین غزه و رژیم خونخوار و کودک کوش صهیونیستی جنگی درمیگیرد و بازهم دلار در تهران بالا میرود.

فلاح با بیان اینکه نفوذی‌های داخلی و لیبرالهای سرسپرده غربی هنوز در حوزه‌های تصمیم‌سازی نقش دارند؛ تصریح کرد: با علم اقتصاد غربی هنوز در ایران تاثیرگذار هستند اما مشاهده میکنیم که عراق جنگ زده و روسیه درحال جنگ، با سیاست‌های درست توانسته‌اند ارزش پول ملی خود را تقویت کنند، آن‌ها از کدام علم اقتصادی استفاده کرده‌اند که ما نداریم؟! این کلاه را سر مردم ما گذاشته‌اند که ما در تحریم هستیم، اما تحریم‌ها خودساخته است. چرا دلار را کنار نمی‌گذارید؟! درحالی که با فروش نفت با دلاری روز به روز داریم آمریکا را تقویت کمک میکنیم.

وی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی باید در حوزه اقتصادی نیز انقلاب رخ دهد، تصریح کرد: هرچه قدر هم امام جامعه داد بزند اما کسی تابع نباشد سرمایه داران جامعه روز به روز ثروتمندتر و فقرا نیز فقیرتر خواهند شد.

فلاح با اشاره به اینکه امروز کارگر ایرانی ارزان تربیت کارگر منطقه است، تصریح کرد: معاون وزیر کار میگوید ما کار داریم اما کارگر نداریم، این یعنی اینکه کارگر وقتی میبینید در شغلهای رسمی درآمد خوبی ندارد به سمت مشاغل غیررسمی میرود و اینگونه است که بخش تولید، کشاورزی و صنعت از کارگر خالی شده و افراد به سمت رانندگی اسنپ میروند که رنج کمتری میکشند و پول بهتری میگیرند.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت افزود: آیا جریان نفوذی وجود ندارد که بخواهد کشور را از نخبگان خالی کند؟! اگر رییس جمهور علم اقتصاد ندارد، اساتید انقلابی تابع ولی فقیه هستند که به ایشان مشاوره اقتصادی بدهد تا کی اساتید تحصیل کرده در انگلستان و آمریکا که سرسپرده غرب هستند و در حوزه اقتصادی لیبرال هستند باید تصمیم‌سازی کنند، تا زمانی که مشاورین تغییر نکنند وضعیت ما همین است.

Share