انتخابات 1402؛

انتخابات آستانه اشرفیه دوقطبی شد | رقابت تیغ نورد – نجفی برای بهارستان

با توجه به عدم ثبت نام ریحانه احمدی و فرهاد شوقی برای حضور در انتخابات، رقابت جذاب تیغ نورد و جلالی در انتخابات شورا به مجلس نیز کشیده می شود چراکه پایگاه رای هر ۲ نامزد شهر آستانه اشرفیه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طبق اعلام اولیه هیئت نظارت بر انتخابات ۱۷ داوطلب برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر تایید صلاحیت شدند که نام نماینده فعلی شهرستان شاید تنها نام آشنای لیست اعلامی بود.

بر همین اساس بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که انتخابات در شهرستان استانه‌اشرفیه با حداقل شور انتخاباتی و شاید کمترین میزان حضور ادوار انتخابات مواجه شود.

درست در همین فضای تک قطبی، شنیده شد که برخی از داوطلبان شهرهای همجوار ‌در تلاش برای انتقال و حضور در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر هستند که باز هم این شنیده‌ها نتوانست فضای تک قطبی موجود را خنثی کند.

اما شامگاه شنبه پس از اعلام تأیید صلاحیت داوطلبان جدید در گیلان نام اسماعیل (رضا) تیغ نورد جلالی به همراه سمیرا ترکمن نیز به لیست داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه شد‌.

به نظر می‌رسد، اضافه شدن تیغ نورد به عنوان یکی از رقبای دیرینه نجفی در شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه این بار در ماراتن انتخابات مجلس فضای انتخاباتی شهرستان آستانه اشرفیه را دوقطبی کرده است.

اسماعیل(رضا) تیغ نورد با سابقه ۲ دوره عضویت در شورا، در انتخابات میان دوره‌ای با استعفا از جمع شورانشیان برای حضور در بهارستان خیز برداشته بود اما از انجایی که ثبت نام خود را به روز آخر موکول کرد، به دلیل عدم تایید مدرک تحصیلی نتوانست داوطلب شود وگرنه چه بسا حتی او جای او نجفی را در مجلس می گرفت!

با توجه به شرایط موجود و با توجه به عدم ثبت نام ریحانه احمدی و فرهاد شوقی برای حضور در انتخابات، رقابت جذاب تیغ نورد و جلالی در انتخابات شورا به مجلس نیز کشیده می شود چراکه پایگاه رای هر ۲ نامزد شهر آستانه اشرفیه خواهد بود.

Share