مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛

از اجرای پروژه‌های طرح هادی تا صدور اسناد مالکیت روستایی و احداث مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته ۵۱ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال، کمک بلاعوض (نقدی و غیر نقدی) از سوی خیرین نیکوکار استان به منظور تامین مسکن خانواده‌های محروم و نیازمند تامین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد دائمی مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان ظهر روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در جمع اصحاب رسانه با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ گیلان امسال به جهت گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر پروژه‌های متنوع عمرانی را از محل اعتبارات استانی، ملی و  سایر به بهره برداری می‌رساند.

دائمی با بیان اینکه میزان‌ اعتبار پروژه‌های عمرانی از تسهیلات بانکی و بخش خصوصی تامین شده است گفت: میزان این اعتبار به ارزش ۱۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: ۸۳ پروژه اجرای طرح هادی به اعتباری بالغ بر ۱۳۲۳ میلیارد ریال و ۱۰۸۰ پروژه بازنگری و ۸ پروژه تهیه طرح هادی با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال آغاز و به بهره برداری خواهد رسید.

دائمی با اشاره به همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در زمینه صدور اسناد مالکیت عنوان کرد: تعداد ۶۲۹۷ برگ سند مالکیت روستایی و ۱۳۷۷ برگ سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به مالکین تحویل داده شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان در مورد مسکن روستایی گفت: در این مدت ۱۵ قطعه زمین جهت احداث مسکن روستایی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد و همچنین ۶۷۴ هکتار اراضی ملی در راستای اعمال ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید عرصه مسکن در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

دائمی با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در روستا در سال ۱۴۰۲ افزود: در حال حاضر بالغ بر ۴۱۵۲ واحد مسکونی از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شدند که ۱۷۸۰۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۸۰ میلیارد ریال آورده مردم است

دائمی ادامه داد: با توجه به امضای تفاهم نامه بنیاد با با کمیته امداد، بهزیستی و… در مورد مسکن محرومین در این زمینه ۶۱۲۴ سهمیه به استان گیلان اختصاص یافت که از این تعداد ۵۸۶۰ نفر به بانکهای عامل معرفی و در مراحل فونداسیون ستون سقف و دیوار کشی قرار دارند.

وی با اشاره به ساخت طرح مسکن ملی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۱۷ واحد در قالب ۱۴ پروژه در ۷ شهر در دست احداث دارد.

دایمی با اشاره به اینکه در طرح ساخت مسکن بنیاد به دو روش ساخت و گروه ساخت در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در حال حاضر ۱۴۴۷ واحد در قالب ۱۰ پروژه در ۵ شهر بصورت بنیاد ساخت و ۲۷۰ واحد در قالب ۴ پروژه در ۴ شهر بصورت گروه ساخت احداث می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ۲۴ هکتار زمین جهت احداث ۳۵۳۳ واحد از اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل و عملیات اجرایی آن در قالب تهیه و اجرای نقشه تجهیز کارگاه در حال انجام است.

وی افزود: جهت احداث مسکن در این طرح ۴۰۲ هکتار زمین در روستاهای استان از طریق توافق با مالکین و اراضی ملی شناسایی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به فعالیت دفتر مشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) گفت: در این مدت برای ۶۳ خانوار جهت ساخت تعمیر و تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی و کمک به رهن و اجاره مسکن افراد محروم و نیازمند مبلغ ۱۷۷۵۴ میلیون ریال از کمکهای بلاعوض حلب ۱۰۰ حضرت امام (ره) پرداخت و همچنین مبلغ ۳۵۳۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی (نقدی ۱۵۱۴۸ میلیون ریال و غیر نقدی ۲۰۱۵۲ میلیون(ریال) توسط افراد خیر و نیکوکار به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) جهت کمک به تأمین مسکن محرومین واریز شد.

Share