مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛

اجرای طرح هادی در ۱۰۵۵روستای گیلان| ۲۹ هکتار زمین برای احداث مسکن ملی

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از اجرای طرح هادی در ۱۰۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلان خبر داد و گفت: شاخص برخورداری طرح هادی اجرا شده در استان ۵۲ درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد دائمی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۱ فرودین ماسالروز  حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) است گفت: این حساب به منظور و با هدف  تأمین مسکن محرومین و اقشار کم درآمد، محرومیت زدایی، افزایش مشارکت مردم و ارتقای سطح اخلاق اسلامی در جامعه تأسیس که تاکنون سبب خیر و برکت فراوانی برای نیازمندان بوده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به اینکه حساب ۱۰۰ امام سبب خیر و برکت برای مردم بوده است گفت: در سال‌های گذشته راه‌های مشارکت و کمک مردمی در قالب کمک‌های نقدی، اهدای زمین، تامین مصالح ساختمانی، پرداخت اقساط تسهیلات مسکن محرومین و… را شاهد بودیم.
وی افزود: واریز کمک‌های بلاعوض نقدی از سوی خیرین استانی به حساب ۱۰۰ امام (ره) از سال ۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۱۹۴۵ میلیون ریال بود.
دائمی به تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: ۲ هزار ۴۱۴ واحد مسکن روستایی بهره‌مند از این تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان در این ایام به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه از مجموع ۲ هزار و ۶۰  روستای ۲۰ خانوار جمعیت استان در هزار و ۵۵ روستا طرح هادی اجرایی شده است، اضافه کرد: شاخص برخورداری طرح هادی در روستاهای استان گیلان ۵۲ درصد برآورد شده است.
وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته بازنگری طرح هادی ۲۲۰ روستای گیلان انجام شده است، تصریح کرد: برای ۱۶ روستا نیز طرح هادی تهیه و ۵ روستا طرح هدف گردشگری تهیه گردید.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ برای ۱۱۹ هزار و ۳۸۱ متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شدند، ادامه داد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در طرح نهضت ملی مسکن در روستاها تعداد ۹۶۳۹ واحد عملیات اجرایی آن‌ها شروع شده و ۲۴۱۴ واحد مسکونی به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی در مورد طرح نهضت مسکن ملی گفت: ۲۹ هکتار زمین جهت احداث ۲ هزار و ۹۸۳ واحد در قالب ۱۹ پروژه در ۱۲ شهر از اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان تحویل و عملیات اجرایی آن در قالب تهیه واجرای نقشه، تجهیز کارگاه در حال انجام است.
دائمی افزود: طرح نهضت مسکن در دو روش بنیاد ساخت و گروه ساخت در حال اجراست که هزار و ۱۸۸ واحد در قالب ۸ پروژه در ۴ شهر به صورت بنیاد ساخت و ۲۷۰ واحد در قالب ۴ پروژه در ۴ شهر به صورت گروه ساخت احداث خواهد شد.

Share