مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد:

شاخص اجرای طرح هادی به ۵۲ درصد رسید | اجرای بازنگری طرح هادی در ۳۷۰ روستا

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تحویل ۳ هزار و ۷۳۵ واحد روستایی در استان خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال ۳۸ پروژه طرح هادی روستایی به بهره برداری می‌‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان روز شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: بنیاد مسکن نیز در راستای سیاست‌های دولت و شرح وظایفی که تکلیف شده اقداماتی را در شهر و روستاها را در دست اجرا دارد.

حامد دائمی با بیان اینکه یکی از این اقدامات بحث نهضت ملی مسکن در روستاها است، بیان کرد: سهمیه گیلان در ساخت مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن بالغ بر ۹ هزار واحد بوده است.

وی از شناسایی ۱۲ هزار و ۵۳۲ نفر متقاضی خود مالکی و معرفی آنها به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: از این تعداد ۸ هزار و ۱۸۲ نفر با بانک‌های عامل عقد قرارداد بسته‌اند و تعداد فونداسیون در حال اجرا نیز بیش از ۷ هزار واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در ادامه نشست خبری با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال هزار و ۳۲۱ واحد روستایی با اعتباری بالغ بر ۵۶۷ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: از این مبلغ ۲۶۴ میلیارد تسهیلات کم‌بهره با کارمزد ۵ درصد به روستاییان اختصاص یافته و ۳۰۲ میلیارد تومان نیز آورده متقاضیان است.

دائمی با تاکید بر این‌ مطلب که نهضت ملی مسکن در روستاها روند خوبی دارد، افزود: بر اساس ابلاغی که دولت به بنیاد مسکن و سهمیه استان گیلان سالانه ۴۵۰۰ واحد روستایی باید ساخته و تحویل داده شود.

وی ادامه داد: در شهرهای کوچک نیز یکهزار و ۸۲۳ واحد در این راستا در حال احداث است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان از دیگر اقدامات این نهاد را اجرای پروژه‌های طرح هادی در روستاها عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل آسفالت، جدول، پل، زیرسازی و…است که در هفته دولت ۳۸ پروژه در روستاهای سطح استان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

دائمی بیان کرد: شاخص اجرای طرح هادی در ابتدای سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۸ درصد بود با اعتباراتی که تخصیص یافته این شاخص به ۵۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از اجرای بازنگری طرح هادی در حدود ۳۷۰ روستای استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد بازنگری طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان انجام شده و در ۳ ماهه امسال برای ۱۱۷ روستا تامین اعتبار و مشاور در نظر گرفته شده است.

دائمی در مورد صدور اسناد روستایی نیز گفت: ۱۶۲ هزار و ۱۳۶ جلد سند صادر شده و تحویل روستاییان داده شده است، همچنین شاخص صدور سند در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۸ درصد بود که الان به ۴۰ درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از دیگر اقدامات این نهاد را تعیین و تکلیف اراضی ملی عنوان کرد و گفت: بر این اساس در یکسال گذشته تاکنون با تشکیل کارگروه ماده ۴ نیز ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی در روستاها تعیین و تکلیف شد.

وی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با دستگاه‌ها و ادارات دارد سهمیه استان در ساخت مسکن محرومین ۴ هزار ۹۶۰ واحد است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۲۸ واحد با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید است.

دائمی در مورد حساب ۱۰۰ امام نیز اظهار کرد: در ۶ ماهه اخیر ۲ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان از کمک‌های بلاعوض خیرین و ۲ میلیارد ۷۳۰ میلیون از حساب ۱۰۰ برای ساخت، تعمیر، رهن و اجاره به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

Share