دکتر مهدی فلاح در جمع بانوان؛

نگاه کلان در حوزه‌های مختلف مدیریتی ایجاد شود | بحران‌های اجتماعی نتیجه‌عدم تعادل و تناسب در اجراست

دکتر مهدی فلاح با تاکید بر اینکه تعادل و تناسب در انسان بسیار مهم است، افزود: اکنون جامعه ما درگیر بحرانی بوده که آن‌عدم تناسب و تعادل در امور اجرایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر مهدی فلاح دوشنبه عصر در حضور جمعی از بانوان فعال اجتماعی شهر رشت گفت: تعادل و تناسب در انسان بسیار مهم است و خداوند ما را چنین آفریده است و اگر چنین نباشد، نقصی وجود دارد و اکنون جامعه ما درگیر چنین بحرانی بوده که آن‌عدم تناسب و تعادل در امور اجرایی است.

دکتر مهدی فلاح ادامه داد: در تمام دنیا حکمرانی بر مبنای قدرت تعبیه میشود، بعضی از جوامع قدرت را در اقتصاد می‌بینند، مثل چین، ژاپن و کره و از لحاظ اقتصادی حرف اول را در دنیا می‌زنند که حتی آمریکایی که خود را یک ابر قدرت می‌داند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در خصوص مولفه‌های دیگر قدرت افزود: حال باید ببینیم، آیا تنها مولفه قدرت، اقتصاد است؟ خیر، مولفه سیاسی هم وجود دارد. اگر رایزنی‌های سیاسی در جوامع نباشد آن کشور نمی‌تواند مولفه اقتصادی خود را پویا کند و در واقع پویایی اقتصادی با روابط سیاسی به دست می‌آید.

دکتر مهدی فلاح درباره قدرت فرهنگی نیز گفت: قبل از آن که محصولات کشورهای کره و چین وارد بازار شوند اول فیلم‌های کره‌ای و ژاپنی وارد بازار می‌شوند تا جوامع با فرهنگ این کشورها آشنا شوند و به دنبالش محصولات ال جی و سونی وارد بازار می‌شوند. یعنی اول فرهنگشان را به خورد ملت‌ها می‌دهند و سپس محصولاتشان را عرضه می‌کنند.

این فعال سیاسی اجتماعی در خصوص نقش رسانه در انتقال فرهنگ گفت: ما ابتدا باید از طریق قدرت رسانه‌ها فرهنگ خود را به کشورهای هدف انتقال دهیم و سپس به فکر صادرات باشیم همانطور که کشورهای پیشرفته صنعتی که از رسانه‌ها نهایت استفاده را نمودند تا به هدف برسند. این نکاتی است که باید به صورت کلان و کلیدی به آن پرداخت.

Share