هشدار وزیر امور خارجه ترکیه نسبت به وقوع یک جنگ منطقه‌ای

فیدان: موازنه قوا در منطقه علیه تل‌آویو و واشنگتن تغییر کرده است

وزیر امور خارجه ترکیه نسبت به وقوع یک جنگ منطقه‌ای هشدار داد و تاکید کرد که جامعه جهانی هیچ تلاشی برای توقف جنگ در نوار غزه انجام نداده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه به خبرنگاران در آنکارا گفت: من معتقدم اسرائیلی‌ها تلاش زیادی می‌کنند که وارد جنگ با لبنان نشوند، این راه مسدود است و اگر این اتفاق بیفتد، جنگ تمام نمی‌شود.

وی افزود: ما نسبت به وقوع یک جنگ منطقه‌ای هشدار می‌دهیم و معتقدیم که گسترش دامنه جنگ یک «خطر جدی» به همراه دارد. جامعه جهانی هیچ تلاشی برای جلوگیری از جنگ غزه نکرد و این نقطه فروپاشی خطرناکی برای نظم جهانی بود.

به نقل از روسیا الیوم، فیدان گفت: زمانی که توازن قوا در منطقه شروع به تغییر کند، مواضع سیاسی نیز تغییر خواهد کرد»؛ این در مورد کشورهای منطقه که قرار است نزدیک‌ترین دوستان آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند نیز صدق می کند.

وی گفت: حمایت بی قید و شرط آمریکا و برخی کشورهای غربی از اسرائیل مشکل جدی است. در معادله‌ای که آمریکا به نمایندگی از اسرائیل می جنگد، کشورهای منطقه می‌خواهند نیروی متقابل ایجاد کنند. من معتقدم کسانی که نمی‌خواهند قتل عام هایی مانند آنچه در غزه رخ داد تکرار شود، ممکن است از این پس به دنبال دستیابی به سلاح و قدرت قابل توجه باشند.

Share