روایت امیرعبداللهیان از اسناد در اختیار جبهه مقاومت؛

رژیم صهیونیستی به دنبال انتقال ساکنان غزه به مصر و ساکنین کرانه باختری به اردن است

وزیر امور خارجه با اشاره به دور جدید جنایات صهیونیست‌ها در غزه و با بیان اینکه توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملا متصور است، خطاب به آمریکا گفت که تا دیر نشده حمایت خود از جنایتکاران اسرائیلی را متوقف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان که امشب (یکشنبه) ۱۲ آذر ماه در محل وزارت امور خارجه میزبان وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی بود، پس از دیدار و گفت‌وگو با وی در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی ضمن خیرمقدم به همتای عمانی گفت: ما و همکاران در وزارت امور خارجه و همچنین سایر همتایان در منطقه و کشورهای اسلامی در بیش از ۵۰ روز گذشته به صورت شبانه روزی مشغول پیگیری تحولات مربوط به فلسطین برای بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم اسرائیل هستیم.

وزیر خارجه بیان کرد: امشب فرصتی شد تا با وزیر خارجه سلطنت عمان درباره مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کنیم. بخشی از گفت‌وگوها بعد از این نشست خبری ادامه خواهد یافت.

* بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان در تهران

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: فردا بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان در تهران به میزبانی وزیر صمت برگزار خواهد شد. اسناد مهمی بین دو کشور در جریان دیدار رئیس جمهور ایران و سلطان عمان به امضا رسیده است. این کمیسیون فرصتی است تا پیگیری دقیقی در بخش اقتصادی برای انجام دقیق نیات و دستورات روسای دو کشور صورت بگیرد.

وزیر خارجه بیان کرد: وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بزودی برای امضای موافقتنامه گمرکی وپیگیری توسعه هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی به مسقط سفر می‌کند. امشب همکاری‌های رو به توسعه اقتصادی، تجاری و فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری و ورزشی بین دو کشور را مرور کردیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: خرسندیم ارزیابی مشترکی از پیشرفت خوب مناسبات فراروی ما قرار دارد و همه بخش‌ها در دو دولت ایران و سلطنت عمان به خوبی توافقات به عمل آمده در دیدارهای روسای دو کشور را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم گفت‌وگوهای ما به مسأله تحولات در غزه و کرانه باختری فلسطین بازمی‌گردد. دوستان ما و مقامات سلطنت عمان همواره نقش منطقه‌ای و بین‌المللی فعالی را برای کمک به حل و فصل مناقشات در منطقه به عمل آورده‌اند و امشب نیز در این خصوص گفت‌وگوهای مهمی را با آقای بدرالبوسعیدی همتای عمانی خواهیم داشت.

* چراغ سبز آمریکا به تل‌آویو

وزیر خارجه با ذکر این نکته که مرحله جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری با حضور وزیر خارجه آمریکا در نشست کابینه جنگی رژیم صهیونیستی آغاز شد، اظهار داشت: آمریکا از یک طرف در رسانه از توصیه به اسرائیل برای‌عدم کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان سخن می‌گوید، اما در عمل با دادن چراغ سبز به تل‌آویو از نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کند.

* آمریکا تبعات رفتار ریاکارانه خود را تحمل کند

وی گفت: مایلم با صدای بلند اعلام کنم که آمریکا باید تبعات این رفتار ریاکارانه خود در همراهی و مشارکت و حمایت از اسرائیل برای نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری را تحمل کند.

وزیر خارجه بیان کرد: در دو روز گذشته ۸۰۰ شهید زن و کودک و غیرنظامی در غزه به شهادت رسیده و به خاک و خون کشیده شدند. از رهبران مقاومت در روز گذشته شنیدیم که در صورت ادامه این وضعیت، منطقه از طریق مقاومت وارد مرحله جدیدی خواهد شد. توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملا متصور است و به همه طرف‌هایی که دنبال جنگ افروزی هستند هشدار داده می‌شود که تا دیر نشده کشتار زنان و کودکان که دور جدید آن آغاز شده را متوقف کنند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: از همه دولت‌های اسلامی و جهان می‌خواهیم که برای توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و بازگشایی معبر رفح و معبر ابوسالم جهت ارسال دارو و مواد غذایی و سوخت به مردم غزه و همچنین مقابله با کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه اقدام کنند.

* رژیم اسرائیل به دنبال انتقال ساکنان غزه و کرانه

وی گفت: در بخشی از اسنادی که در عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت ضبط شده است و در بخشی از لپ‌تاپ‌هایی که در اختیار نیروهای مقاومت قرار گرفته این فرضیه ثابت شده است که رژیم اسرائیل به دنبال انتقال همه ساکنان غزه به بخشی از خاک و سرزمین مصر و به دنبال انتقال ساکنان کرانه باختری به بخش‌هایی از کشور اردن هاشمی است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: امیدواریم برادرانمان در مصر نسبت به بازگشایی مرز رفح به صورت فوری و جدی اقدام کنند و مانع تحقق این توطئه اسرائیلی علیه تمامیت ارضی اردن و مصر شوند.

وزیر خارجه تأکید کرد: تشکیل دادگاه جنایت جنگی و محاکمه جنایتکاران رژیم صهیونیستی امروز یک خواست مردمی و جهانی است که شکایت‌هایی در این رابطه از این طریق از سوی برخی دولت‌ها تسلیم محاکم بین‌المللی علیه رژیم اسرائیل شده است از جمله جمهوری اسلامی ایران در این رابطه در هماهنگی با چند کشور دیگر این اقدام را آغاز کرده و امیدواریم شاهد محاکمه جنایتکاران جنگی که در بیش از ۵۰ روز گذشته بالغ بر ۱۶ هزار زن، کودک و غیرنظامی را در غزه و کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند، باشیم.

وزیر خارجه اضافه کرد: بار دیگر از تلاش‌های سازنده آقای بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در این مسأله نیز صمیمانه تشکر می‌کنم.

* خواهان توسعه جنگ و ناامنی در منطقه نیستیم

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خواهان توسعه جنگ و ناامنی در منطقه نبوده است، ولی به جنگ افروزان در منطقه و جنایتکارانی که به دنبال نسل‌کشی در غزه و کرانه هستند، قویا هشدار داده می‌شود. تا دیر نشده است آمریکا حمایت خود از جنایتکاران اسرائیلی را فورا متوقف کند.

Share