فرماندار رودسر خبر داد: خرید روزانه ۱۰۰ تن مرکبات

تراکم فروش و تحویل پرتقال به کارخانجات افشره در سطح شهرستان رودسر

فرماندار رودسر با بیان اینکه امسال یکی از پربارترین سال‌ها در تولید مرکبات گیلان و شهرستان رودسر بوده است، یادآور شد: با تراکم فروش و تحویل پرتقال به کارخانجات افشره در سطح شهرستان مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حیدری فرماندار رودسر جمعه، ۸ دی ماه در حاشیه بازدید از کارخانه پرتقال افشره چابکسر، شهرستان رودسر را دارای ۵۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت مرکبات با ۴۰۰۰ باغدار دانست و اظهار کرد: کشاورزان یک سال برای تولید محصول زحمت می‌کشند و هزینه می‌کنند لذا نباید اجازه دهیم که واسطه گران وارد چرخه خرید تا کارخانه شوند و به کشاورزان ضرر برسانند.
وی حمایت از کشاورزان را خط قرمز دولت دانست و افزود: حفظ منافع کشاورزان را وظیفه خود می‌دانیم؛ در راستای تعیین قیمت نیز به صورت حاکمیتی عمل خواهیم کرد، زیرا بازار رقابتی و قیمت شناور معنا ندارد و کشاورز سود نمی‌برد.
فرماندار رودسر با بیان اینکه ادارات جهاد کشاورزی و صمت قیمت‌های کارشناسی را اعلام خواهند کرد، گفت: نوسان در قیمت‌ها افکار عمومی را ملتهب می‌کند و هرج و مرج را در بازار رقم می‌زند لذا باید به سمت ثبات قیمت‌ها بروسم تا آرامش جامعه تضمین شود.
حیدری سیاست دولت را ایجاد ثبات در قیمت کالاهای اساسی دانست و عنوان کرد: دولت توجه ویژه‌ای به محصولات کشاورزی دارد؛ در جریان سفر روز گذشته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به گیلان نیز درباره خرید برنج دپو شده، مطالبات چایکاران و برنامه ریزی برای خرید مرکبات تصمیم گیری شد.
وی از کارخانجات مرکبات شهرستان رودسر خواست با تمام ظرفیت فعالیت کنند و مرکبات را از باغداران بومی نحویل بگیرند و اضافه کرد: دولت از واحدهای تولیدی حمایت می‌کند و یکی از افتخارات دولت احیای واحدهای راکد است و نوسازی خط تولید و ماشین آلات از طریق پرداخت تسهیلات تکلیفی است.
فرماندار رودسر با بیان اینکه امسال یکی از پربارترین سال‌ها در تولید مرکبات گیلان و شهرستان رودسر بوده است، یادآور شد: با تراکم فروش و تحویل پرتقال به کارخانجات افشره در سطح شهرستان مواجه هستیم؛ البته برخی نارضایتی‌ها از سوی باغداران وجود دارد که مربوط به زمان تحویل و نرخ‌گذاری و مطالبات است.
وی کارخانه افشره چابکسر را دارای قیمت طولانی دانست و گفت: فردا جلسه کارشناسی قیمت مرکبات با حضور دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود؛ همچنین به دنبال پرداخت به موقع حق کشاورزان هستیم.
حیدری از خرید روزانه ۱۰۰ تنی مرکبات خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۶۰۰ تن مرکبات خریداری شده و ظرفیت خرید روزانه بیش از ۱۰۰ تن وجود دارد.
فرماندار رودسر از کارخانجات افشره خواست مرکبات را مستقیم از کشاورز تحویل بگیرند و افزود: باید هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت مرکبات اقدام شود تا کشاورز خسارت نبیند.

عکس: ابوالفضل شکری

Share