معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

آخرین وضعیت تقاطع غیر همسطح کلاچای، محور شلمان – املش و تملک اراضی راه‌آهن رشت – انزلی

خیرالله خادمی با اشاره به اینکه این طرح پیشرفت قابل توجهی دارد، افزود: امیدواریم تقاطع غیرهمسطح شهر کلاچای تا پایان امسال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در سفری به گیلان و در راس هیاتی از آزاد راه تهران – شمال تقاطع غیر همسطح کلاچای ، محور کلاچای- رحیم آباد و چهار خطه محورشلمان – املش بازدید کرد.

خیراله خادمی در جریان بازدید از این پروژه ها خاطر نشان کرد: ساخت بیش از ۱۳۰۰کیلومتر راه و۳۴۱۰ کیلومتر مسیر ریلی درکشور در دست اجراست وبخشی از آن نیز در استان گیلان واقع است که برای اتمام همه این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۳۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خادمی با بیان اینکه نمی توان همه پروژه های راهسازی کشور را بطورهمزمان به اتمام رساند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت، جمعیت، اولویت و پروژه های نیمه تمام استانها، اعتبار برای هر استان در نظر گرفته می شود که به ازای هر سال حدود۶تا۷هزار میلیارد تومان می توان به پروژه های راهسازی اختصاص داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از محور شلمان – املش گفت: این محور به طول کلی ۷ کیلومتر است که۴.۱ کیلومتر ان به اتمام رسیده و۲.۹ کیلومتر در دست اجراست ومبلغ قرارداد آن بالغ بر۸ میلیاردو ۹۰۰ میلیون ریال می باشد و۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی هم چنین در بازدید از تقاطع غیر همسطح کمربندی کلاچای گفت: این تقاطع دارای ۱۵ دهانه پل ۲۵ متری و۲دهانه پل ۲۸ متری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست که برای اتمام آن بالغ بر۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد که امیدواریم تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی راه‌آهن رشت – انزلی

خادمی از ابلاغ اعتباری به مبلغ ۴۵۰۰میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت های کشور خبرداد و گفت: این زیرساخت ها شامل؛ احداث راه آهن جدید-آزاد راه های جدید و بزرگراه در کشور می باشد.

معاون وزیر راه همچنین به راه آهن رشت -انزلی اشاره کرد و گفت: راه آهن رشت به قزوین ابر پروژه ملی کشور بود که سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و برای خط ریلی رشت به انزلی حدود۴۲ کیلومتر مسیر باقی مانده است که با دوچالش تملک اراضی در مسیر و تامین مصالح مواجه است.

وی اضافه کرد:در راستای تملک اراضی با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و کمک دکتر نوبخت ۴۰میلیارد تومان اعتبار برای تملک زمینها جذب شد که بخشی از تملک در حال اجرایی شدن است و درخصوص تامین مصالح نیز پیگیر هستیم تا با همکاری استانداری گیلان بتوانیم معدن مصالح خاک و شن را دراجرای بستر مناسب تامین نماییم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اتفاق هیات همراه پس از بازدید از پروژهای مذکور، بازدید از کنار گذر لنگرود (تقاطع لنگرود) و بازدید از راه آهن رشت- انزلی  را در برنامه کاری خود داشت.

عکس و خبر: ابوالفضل شکری

Share