رییس کل دادگستری گیلان در بازدید از حوزه قضایی حویق:

مشکلات مربوط به طرح هادی به دلیل کم‌کاری بنیاد مسکن، شوراها و جهاد کشاورزی است

این مقام ارشد قضایی اظهار داشت: مشکلات مربوط به طرح هادی به دلیل کم کاری بنیاد مسکن، شوراهای شهر و روستا و جهاد کشاورزی است لذا متولیان امر باید بیش از پیش در صدد رفع مشکلات مردم باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از حوزه قضایی حویق بازدید کرد و در نشستی که در جمع مدیران قضایی و اجرایی این حوزه قضایی تشکیل شده بود حضور یافت.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی به معنای عام بر عهده دولت است تصریح کرد: تکلیف دستگاه قضایی برخورد با تخلفات است اما حفاظت از آن بر عهده دولت است لذا دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه دهند جرمی اتفاق بیفتد و بعد منتظر برخورد و اقدام دستگاه قضا باشند.

وی در پایان تصریح کرد: مستقر شدن ادارات به صورت کامل در بخش‌ها گامی جدی در راستای خدمت‌رسانی به مردم است.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در انجام وظایف قانونی خود در حوزه حفاظت از انفال کوتاهی می‌کنند، افزود: به دلیل همین قصور و کوتاهی مسئولان، اشخاص مرتکب جرم و اقدام غیر قانونی شده و دستگاه قضایی نیز مکلف است که مطابق قانون برخورد نماید و در نتیجه هم به بیت المال و هم به خود اشخاص خسارت و آسیب زیادی وارد می‌شود.

وی با انتقاد از بالا بودن حجم تغییر کاربری‌ها خاطرنشان کرد: مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب دخل و تصرف در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و موجب وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به کشور خواهد شد لذا باید بسترهای لازم جهت حراست و حفاظت از این منابع ملی فراهم شود.

این مقام ارشد قضایی در ادامه ابراز داشت: مشکلات مربوط به طرح هادی به دلیل کم کاری بنیاد مسکن، شوراهای شهر و روستا و جهاد کشاورزی است لذا متولیان امر باید بیش از پیش در صدد رفع مشکلات مردم باشند.

Share