چرا باید به یزد سفر کنیم؟

یزد شهر مشهور ایران ‌زمین در اقصا نقاط جهان شناخته شده است و از تمام کشورهای دور و نزدیک، گردشگران و جهان‌گردان، این شهر تاریخی و باستانی را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

یزد، شهر بادگیرها، قنات‌ها، مساجد و مراسمات و آیین‌های مذهبی، آتشکده و پیر چک‌چک و میعادگاه زرتشتیان، تصویری زیبا از تاریخ کهن این مرزوبوم را نشان می‌دهد. رزرو بلیط قطار تهران یزد برای سفر به خطه تاریخی نابی که خانه‌های خشتی و آثار باستانی آن، هزاران قصه را در دل خود جا داده، بهترین گزینه است. شهری که مانند یک ماشین زمان شما را به روزگاران گذشته می‌برد. شهری که با اقلیت‌های دینی مختلف، نمادی از فرهنگ و تمدن را به نمایش می‌گذارد و تنها شهری از ایران که به ثبت جهانی یونسکو نائل شده است، آیا این شهر ارزش سفرکردن ندارد؟

چرا به یزد سفر کنیم

یزد شهر مشهور ایران ‌زمین در اقصا نقاط جهان شناخته شده است و از تمام کشورهای دور و نزدیک، گردشگران و جهان‌گردان، این شهر تاریخی و باستانی را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. شاید از خود بپرسید چرا یزد به‌عنوان یک مقصد ناب در بین گردشگران داخلی و خارجی طرفداران بسیاری دارد. باید بدانید شهر یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان است و به‌همین دلیل به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران شناخته می‌شود. بافت تاریخی شهر، در بیشتر کوچه‌ها و محله‌های یزد قابل لمس است. محله‌های قدیمی همچون فهادان، کوچه بیوک، خرم‌شاه، یعقوبی، میرقطب، شش بادگیری و سرجمع از جمله مناطق بسیار تاریخی یزد به‌شمار می‌روند که سرزدن به آن‌ها، چیزی شبیه به سفر در ماشین زمان خواهد بود. همچنین وجود اقلیت‌های دینی که از اماکن مذهبی آیین خود، به‌طور آزادانه در شهر یزد برخوداراند، اماکن، مراسم و آثار به‌یادگارمانده و تازه از زرتشتیان، بادگیرها و بناهای تاریخی، بلندترین مناره‌های ایران‌زمین در مسجد جامع شهر، شاهکار اصیل معماری باغ دولت‌آباد و همین‌طور خوشمزه‌ترین و مشهورترین شیرینی‌ها و باقلواهای یزدی را می‌توان از دلایل سفر به این شهر شمرد.

چه فصلی به یزد سفر کنیم

یکی از نکات مهم برای بهترین زمان رزرو بلیط قطار تهران یزد، توجه به آب ‌و هوا و جغرافیای این منطقه است. یزد در مرکز فلات ایران و در حاشیه دشت‌های کویر و لوت قرار دارد که از سمت شمال و غرب به استان اصفهان، از سمت شمال شرقی به خراسان، از سمت جنوب غربی به فارس و از طرف جنوب شرقی به کرمان محدود می‌شود. به‌طور کلی، یزد به‌ دلیل واقع‌شدن روی کمربند خشکی جهان، دارای آب‌ و هوایی گرم است. این شهر در زمستان، هوایی بسیار سرد و خشک دارد و تابستان‌ها، گرمای هوا کوچه‌های قدیمی و خشتی آن را داغ و سوزان می‌کند. نوسان شدید دمای هوا بین شب و روز، می‌تواند گردشگران یزد را در برخی از فصول سال غافل‌گیر نماید. آب ‌و هوای مطبوع و دل‌پذیر یزد در اوایل بهار، سفر را برای مسافران لذت‌بخش خواهد کرد. در فصل پاییز آب ‌و هوای یزد خنک‌تر می‌شود و کوچه‌های قدیمی شهر، بار دیگر با هجوم مسافران رنگ ‌و بوی تازه‌ای می‌گیرند؛ بنابراین بدون شک اوایل بهار و اواسط پاییز، بهترین زمان رزرو بلیط قطار تهران یزد و سفر به این قطعه ناب از سرزمین ایران است.

از جاذبه‌های یزد دیدن کنیم

یزد یکی از زادگاه‌های معماری اصیل ایرانی به‌شمار می‌رود که نیمی از مکان‌های دیدنی آن، شامل بناهای تاریخی است. میدان ساعت یزد، اولین برج ساعتی ایران و در زمان قاجار ساخته شده است. برج مستطیلی‌شکل و خشتی این بنا، با ساعت‌های رنگی و سفید در چهار طرف آن، دیده می‌شود. به‌دلیل کاشی‌کاری‌های رنگارنگ و معماری متفاوت میدان ساعت، از آن به‌عنوان یکی از دیدنی‌های شگفت‌انگیز یزد یاد شده است. از دیگر جاذبه‌های یزد، می‌توان به معماری بی‌نظیر باغ دولت آباد اشاره کرد. باغ دولت‌آباد که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت‌شده، بلندترین بادگیر جهان را با ارتفاع تقریبا ۳۴ متر در خود جای داده است. این باغ زیبا با فضای سرسبز و تماشایی خود، سفری هیجان‌انگیز را برای گردشگران رقم می‌زند. برج سکوت و دخمه زرتشتیان، مجموعه امیر چخماق و آتشکده یزد از دیگر مکان‌های دیدنی یزد به‌شمار می‌روند. همچنین قلعه سریزد که در فاصله ۴۵ کیلومتری این شهر قرار دارد، سالیان طولانی مسئولیت حفاظت از جان و مال مردم را برعهده داشته است. قدمت این قلعه‌ خشتی که به‌عنوان یکی از کهن‌ترین و عظیم‌ترین بناهای تاریخی شناخته می‌شود، به زمان ساسانیان و قرن سوم میلادی باز می‌گردد. قلعه سریزد که لقب کهن‌ترین صندوق امانت جهان را به خود اختصاص داده است، ۴۶۸ اتاق برای ذخیره اموال مردم از جمله غلات، مواد غذایی، طلا و جواهر دارد.

چگونه بلیط قطار تهران یزد را رزرو کنیم

رزرو بلیط قطار یزد از مراکز فروش بلیط، به‌صورت حضوری و با ارائه کارت شناسایی امکان‌پذیر است. به‌منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه این روش امروزه کمتر مورد استفاده مسافرین قرار می‌گیرد و خرید اینترنتی جایگزین آن شده است. در خرید اینترنتی شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان و به روشی ساده بلیط خود را خریداری نمایید. برای رزرو بلیط قطار تهران یزد کافی است به یک سایت معتبر فروش بلیط مراجعه کنید. با واردکردن مبدا و مقصد، تاریخ، تعداد مسافر و در نهایت کلیک روی دکمه جست‌وجو، فهرستی از گزینه‌های مختلف برای شما ظاهر می‌شود. شما می‌توانید برای اینکه بلیط قطار سفرتان را متناسب با بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید، باید از فیلترهای موجود در بالای صفحه وب‌سایت فروش بلیط قطار کمک بگیرید. فیلتر نوع قطار به شما این امکان را می‌دهد که از بین انواع مختلف قطار، یکی از بهترین گزینه‌ها را متناسب با بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید. ممکن است شما قطار سالنی را ترجیه دهید یا برای حفظ حریم شخصی خود، قطار کوپه‌ای را با امکانات و رفاه بیشتر خریداری نمایید. در نظر داشته باشید رزرو بلیط قطار تهران یزد با هر قیمتی انتخابی مناسب، مقرون به‌صرفه، راحت و ایمن خواهد بود.

با فلای تودی سفری به شهر بادگیرها داشته باشید

سایت معتبر فلای تودی با آسان‌کردن فرآیند خرید بلیط، تنها با چند کلیک و در چند دقیقه به رزرو بلیط سفرتان سرعت می‌بخشد. با خرید بلیط قطار تهران یزد از فلای تودی، می‌توانید در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید و از امکانات و خدمات منحصربه‌فرد آن بهره ببرید. فلای تودی با ارائه خدمات راهنمای سفر، مشاوری مطمئن در خرید بلیطتان خواهد بود و با مراجعه به خدمات پیگیری، شما را از وضعیت بلیط‌تان مطلع می‌سازد. همچنین با پشتیبانی ۲۴ ساعته، شما را تا انتهای سفر همراهی می‌کند و پاسخ‌گوی مشکلات و دغدغه‌های‌تان خواهد بود. فلای تودی می‌تواند با امکان استرداد بلیط، شرایط را برای کنسل‌کردن سفرتان مهیا می‌کند. کافی است به قسمت استرداد بلیط در وب‎سایت فلای تودی بروید و اطلاعات لازم را وارد کنید. سپس بر اساس قوانین مربوط به استرداد بلیط، بخشی از هزینه پرداختی به شما بازگردانده می‌شود.

Share