نزدیک ترین شهرهای اطراف بابلسر کدام اند؟

در این مطلب نزدیک‌ترین شهرهای اطراف بابلسر یعنی فریدون‌کنار، بابل، محمودآباد و ساری را به همراه جاهای دیدنی آن‌ها معرفی کردیم.

بابلسر، یکی از شهرهای توریستی و زیبای استان مازندران است که به دلیل وجود جاذبه های گردشگری مانند رودخانه بابل‌رود و پل معلق، روستای کهنه‌محل میرود، منطقه کرفون، بقعه امامزاده ابراهیم، روستای گالشکلا، تالاب عزیزک، سد لاستیکی عرب‌خیل و غیره به یکی از قطب‌های گردشگری مهم شمال کشور تبدیل شده است. اکثر هتل های بابلسر برای رفاه حال مسافران در نزدیکی جاهای دیدنی این شهر احداث شده‌اند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهر نزدیکی به دیگر شهرهای توریستی مازندران است. در این مطلب قصد داریم نزدیک‌ترین شهرهای اطراف بابلسر را معرفی کنیم.

معرفی شهرهای نزدیک به بابلسر

نزدیک‌ترین شهرهای اطراف بابلسر عبارت‌اند از: فریدون‌کنار، بابل، محمودآباد و ساری. هر یک از این شهرها جاذبه های گردشگری فراوانی دارند و هر ساله پذیرای گردشگران زیادی هستند. در ادامه این بخش به‌صورت جداگانه درباره هر یک از این شهرها توضیح خواهیم داد:

شهر فریدون‌کنار

یکی از نزدیک‌ترین شهرهای اطراف بابلسر شهر فریدون‌کنار است. این شهر با مساحت ۹۹.۲ کیلومترمربع از سمت شرق با بابلسر، از سمت غرب با محمودآباد، از سمت جنوب با آمل و بابل و از سمت شمال با دریای خزر همسایه است.

این شهر در فصل‌های بهار و پاییز مملو از گردشگر می‌شود. گردشگرانی که با رزرو هتل های بابلسر از جاهای دیدنی این شهر بازدید می‌کنند، همزمان می‌توانند یک سفر کوتاه به فریدون‌کنار هم داشته باشند و از جاذبه های گردشگری این شهر هم لذت ببرند. مسافت بین بابلسر تا فریدون‌کنار تقریبا ۱۲ کیلومتر است و برای طی این مسافت با خودرو به ۱۲ الی ۱۹ دقیقه زمان نیاز دارید.

از مهم‌ترین جاهای دیدنی فریدون‌کنار می‌توان به مواردی مانند بندرگاه، ساحل اختصاصی، تالاب شیرا،‌ شالیزارها، دامگاه پرندگان،‌ باغ پرندگان، پارک ساحلی لاله، پارک جنگلی زاهدکلا و سوته، بازار ماهی‌فروشان، زیستگاه درنای سیبری، ساحل ماسه‌ای، سقاخانه کریمکلا، روستای از باران، روستای جزین و غیره اشاره کرد.

شهر بابل

بابل یکی دیگر از شهرهای اطراف بابلسر است که جمعیت زیادی دارد و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران شناخته می‌شود. به مکانی که دارای آب فراوانی باشد، بابل می‌گویند. جالب است بدانید که این شهر را در گذشته با نام مه‌میترا می‌شناختند.

بابل جزء شهرهایی است که تمام فصول سال مسافر دارد. اگر به بابلسر سفر کردید، به جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری بابل هم سر بزنید. مسافت بین بابلسر تا بابل ۲۰ کیلومتر است. گردشگران برای طی این مسافت با خودرو به ۲۲ الی۳۱ دقیقه زمان نیاز دارند.

معروف‌ترین جاذبه های دیدنی بابل عبارت‌اند از: جنگل لفور بقایای طبیعی از دوران ژوراسیک، آبشار پلکانی هفت آبشار، دریاچه کامی‌کلا، آبشار درازکَش، پل محمدحسن خان، دریاچه سد شیاده، چشمه آب گرم ازرو، آبشار کیمون، مسجد جامع بابل، جنگل نارنجلو، موزه بابل، جنگل ویوج، روستای ییلاقی شیخ موسی و موزه ننه مکرمه.

شهر محمودآباد

محمودآباد یکی از شهرهای نزدیک به بابلسر است که در شرق این شهر قرار دارد. مسافت بین این دو شهر ۳۹ کیلومتر است. اگر بخواهید با خودرو از بابلسر به محمودآباد بروید، باید حدود ۴۸ دقیقه در راه باشید. این شهر از سمت جنوب به آمل، از سمت غرب به نور، از شرق به فریدون‌کنار و از شمال به دریاچه خزر منتهی می‌شود‌ و مانند سایر شهرهای استان مازندران تعداد زیادی جاذبه گردشگری دارد.

از پربازدیدترین جاهای دیدنی محمودآباد می‌توان به مواردی مانند روستای کلوده، جنگل اهلم، تالاب سرخرود، جنگل بونده،‌ ساحل سرخرود، تپه‌های باستانی سرخرود، پارک ساحلی ملت، پارک جنگلی طاهباز، شهربازی سرزمین رویاها، جنگل روستای اهلم، امامزاده قاسم، روستای لاویج، آبشار آب‌پری، جنگل بونده و پارک جنگلی تشبندان اشاره کرد.

شهر ساری

ساری مرکز مازندران یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین شهرهای شمال ایران است که فاصله نزدیکی با بابلسر دارد. جالب است بدانید که ساری به‌عنوان اولین تولیدکننده کاغذ خاورمیانه شناخته می‌شود و اولین راه‌آهن سراسری کشور هم از این شهر عبور کرده است. بین ساری و بابلسر ۴۹.۸ کیلومتر فاصله وجود دارد و برای طی این مسافت باید یک ساعت بدون وقفه رانندگی کنید. در زمان سفر به شهر بابلسر می‌توانید به مازندران هم بروید و از جاذبه های گردشگری آن بازدید داشته باشید.

پرطرفدارترین جاهای دیدنی مازندران عبارتند از: پناهگاه حیات‌وحش دشت ناز، پناهگاه حیات وحش سمسکنده، باداب سورت، پارک جنگلی زارع، دریاچه الندان، آبشار اوبن، دریاچه میانشه، میدان ساعت، سلیمان تنگه، عمارت کلبادی، عمارت فاضلی، خانه رمدانی، پل تجن، حمام وزیری، آب‌انبار نو، امامزاده یحیی، مسجد جامع، برج رسکت، بنای شاطر گنبد، امامزاده عباس و غیره.

از نظر مسافران بهترین هتل های بابلسر کدام‌اند؟‌

از نظر مسافرانی که برای گذراندن تعطیلات خود به شهر زیبای بابلسر سفر کرده‌اند و در یکی از هتل‌ های این شهر به مدت چند روز اقامت داشته‌اند، بهترین هتل ها شامل موارد زیر است:

  • هتل میزبان بابلسر
  • هتل برج ساعت بابلسر
  • هتل جهانگردی خزر شهر در فاصله بین بابلسر و فریدون‌کنار
  • هتل لادن بابلسر
  • هتل شوکا بابلسر

قیمت هر یک از این هتل ها با توجه به تعداد ستاره‌های آن‌ها، کیفیت خدمات و میزان امکانات رفاهی، موقعیت مکانی و محل احداث آن‌ها متفاوت است؛ به‌عنوان مثال هزینه اقامت در هتل‌های پنج ستاره‌ای که به جاذبه های دیدنی و تاریخی بابلسر نزدیک‌تر هستند معمولا گران‌تر از هتل های دیگر است.‌

رزرو آنلاین هتل های بابلسر در سایت فلای تودی

در این مطلب نزدیک‌ترین شهرهای اطراف بابلسر یعنی فریدون‌کنار، بابل، محمودآباد و ساری را به همراه جاهای دیدنی آن‌ها معرفی کردیم و توضیح دادیم که هر یک از این شهرها با بابلسر چند کیلومتر فاصله دارند و برای طی مسافت بین آن‌ها با خودرو به چند دقیقه زمان نیاز است. اگر قصد دارید به بابلسر سفر کنید و همزمان با این شهر از دیدنی‌های شهرهای اطراف آن هم بازدید داشته باشید، برای رزرو آنلاین یکی از هتل های شهر بابلسر به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

فلای تودی بهترین و کامل‌ترین مرجع رزرو آنلاین هتل، بلیط قطار و هواپیما در زمان سفر به شهرهای مختلف ایران است. این سایت تمام هتل های داخلی را پوشش می‌دهد و با ارائه تخفیف‌های ویژه شرایطی فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند هتل مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت رزرو کنند. آگاهی از تغییرات لحظه‌ای قیمت هتل ها، امکان به‌دست‌ آوردن اطلاعات واقعی درباره هتل ها و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، استفاده از ابزارهایی مانند تقویم و نمودار قیمتی، پیدا کردن ارزان‌ترین هتل ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و استفاده از خدمات پشتیبانی به صورت شبانه‌روزی از مهم‌ترین مزایای سایت فلای تودی به‌شمار می‌رود.

Share