شیرازگردی از زبان بومی های شهر

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز که بومیان این شهر به شما قطعا آن را پیشنهاد خواهند داد، چشمه شش عروس آن است. این چشمه در ۸ کیلومتری روستای برشنه و نزدیکی شهر سپیدان واقع شده است. علت نام گذاری این چشمه یک افسانه قدیمی و جالب دارد.

اگر اهل سفر و ایران گردی باشید احتمالا در اغلب تعطیلات سال به دنبال خرید بلیط چارتر تهران کیش یا هر مبدا و مقصد دلخواه خودتان می گردید تا چند روزی را فراغ از شلوغی زندگی به استراحت و تفریح بپردازید. در هر شهر هتل های مختلفی مانند هتل گامبرون کیش برای اقامت مسافران وجود دارد که دارای امکانات رفاهی کامل هستند.

کنار جاذبه های گردشگری شناخته شده در هر شهر، شما می توانید از نقاط بکر و ناشناخته در آن نیز بازدید کرده و سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید. در این شهر قصد داریم از زبان بومی های شیراز با جاذبه های گردشگری کم تر شناخته شده این شهر آشنا شویم.

دریاچه نمک مهارلو، آیینه صورتی ایران

اگر شما تصاویر مجازی یک دریاچه صورتی خوش رنگ را در تلفن همراه خود دیده اید و شفافیت و زیبایی آن شما را هیجان زده کرده است، در شیرازگردی می توانید از این دریاچه زیبا بازدید کنید. رنگ صورتی این دریاچه از یک جلبک به نام کشند قرمز می آید که زیبایی خاص و افسانه ای دارد.

فعالیت این جلبک رنگ دریاچه را به رنگ صورتی درآورده و باعث شده در آن هیچ موجود زنده ای به جز آبزی به نام آرتما نتواند در آن زندگی کند. این دریاچه در ۲۰ کیلومتری جاده شیراز فسا واقع شده و با روستای مهارلو حدود ۷۵ کیلومتر فاصله دارد.

چله گاه

در هر فصلی از سال که به شیراز سفر کنید به خصوص در فصل های گرم سال، چله گاه می تواند یک بهشت گمشده، خنک و خوش آب و هوا برای شما باشد. چله گاه یک پارک جنگلی بسیار سرسبز و زیبا بوده که در ۲۵ کیلومتری سپیدان و در شمال غربی شیراز واقع شده است.

این پارک تمام زیبایی های بکر طبیعت را در خود جای داده است. در چله گاه می توانید از یک آبشار زیبا، غار، درختان سر به فلک کشیده و حتی یک رودخانه زیبا دیدن کنید. به تازگی در کنار این پارک زیبا یک محل اقامت با امکانات خوب نیز ساخته شده که درست است امکانات آن در حد هتل های درجه یک مانند هتل گامبرون کیش نیست، اما می تواند یک اقامت خاطره انگیز را با صدای دلنشین آب برای شما رقم زند.

تنگه تیزاب

یک طبیعت بسیار بی نظیر که مانند آن را فقط در فیلم های تخیلی خواهید دید! یک تنگه منحصر به فرد که آب و هوای خنک آن در هر فصل از سال روح شما را تازه می کند. البته در فصل زمستان این تنگه بسیار سرد بوده و بازدید از آن برای هر کسی مناسب نخواهد بود. در این تنگه یک رودخانه با آب شیرین وجود دارد که باعث شده تعداد زیاد و متنوعی ماهی در آن زندگی کنند. بنابراین اگر به ماهیگیری علاقه مند هستید، این تنگه می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. این تنگه حدود ۱۳۰ کیلومتر با شهر شیراز فاصله دارد.

روستای قلات، روستای سنگی شیراز

یکی از زیباترین و منحصربه فردترین روستاهایی که در طول زندگی خود خواهید دید، بدون شک روستای قلات است. این روستا مانند کندوان ساختاری سنگی داشته و خانه های آن از سنگ ساخته شده اند. در این لوکیشن منحصر به فرد می توانید تجمیع همه زیبایی ها از رودخانه، آبشار، کوهستان و حتی جنگل را ببینید. روستای قلات یک روستای قدیمی در شیراز بوده و وجود یک کلیسای قدیمی، قلعه قزل ارسلان و آسیاب بادی نشان از این قدمت است.

چشمه شش عروس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز که بومیان این شهر به شما قطعا آن را پیشنهاد خواهند داد، چشمه شش عروس آن است. این چشمه در ۸ کیلومتری روستای برشنه و نزدیکی شهر سپیدان واقع شده است. علت نام گذاری این چشمه یک افسانه قدیمی و جالب دارد.

در زمان های قدیم در این منطقه شش پیر طریقت زندگی می کرده اند که بومیان قدیمی این منطقه بر این باور بودند که این شش پیر توسط کوه بلعیده شده و از آن به بعد یک چشمه از کوه جاری شده است. در فاصله ۲۰۰ متری این چشمه می توانید یک نوشته قاجاری قدیمی را نیز ببینید. با ماشین می توانید تا نزدیکی این چشمه رفته و بقیه راه کمی پیاده روی سخت دارد.

پیست اسکلی پولاد کف

اگر هنوز بین خرید بلیط چارتر علی بابا تهران کیش یا سفر به شیراز شک دارید، باید به شما بگویم در کنار بازدید از تمامی جاذبه های بکر و طبیعی بالا در شیراز می توانید سری به یک پیست اسکی زده و خودتان را به یک تفریح هیجان انگیز و خاص دعوت کنید.

این پیست در ۸۸ کیلومتری شیراز واقع شده و دارای امکانات مناسب و کافی برای ورزشکاران است. در این مجموعه تفریحی یک هتل ۴ ستاره، تله کابین، تله اسکی و دستگاه های موتور برفی وجود دارد تا کسانی که اسکی بلد نیستند نیز بتوانند از این مجموعه تفریحی به اندازه کافی لذت ببرند.

Share