فرمانده انتظامی تالش خبر داد:

حفاری غیرمجاز برای کشف عتیقه در تالش | دستگیری ۳ نفر حین حفاری غیرمجاز

سرهنگ محمد رستمی، فرمانده انتظامی تالش از دستگیری ۳ نفر که برای کشف عتیقه در یکی از بخش‌های این شهرستان در حال حفاری غیرمجاز بودند، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی تالش از دستگیری ۳ نفر که برای کشف عتیقه در یکی از بخش‌های این شهرستان در حال حفاری غیرمجاز بودند، خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی اظهار داشت: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از بخش‌های شهرستان تالش، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی با حضور در محل مورد نظر، ۳ نفر را حین حفاری غیرمجاز برای کشف عتیقه شناسایی و دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه متهمان گودالی به قطر یک و ۵۰ سانت و عمق ۲ متر حفر کرده‌اند، افزود: متهمان ۳۷، ۴۷ و ۵۲ ساله پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان با تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس از آن‌ها خواست، هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و غارتگران آثار باستانی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

Share