فرمانده انتظامی تالش خبر داد:

دستگیری ۱۰ نفر حین حفاری غیرمجاز در تالش | متهمان در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند

سرهنگ محمد رستمی، فرمانده انتظامی تالش از دستگیری ۱۰ نفر حین حفاری غیرمجاز در یکی از بخش‌های این شهرستان خبر داد و تأکید کرد: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی تالش از دستگیری ۱۰ نفر حین حفاری غیرمجاز در یکی از بخش‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی اظهار داشت: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه گفت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و اشرافیت اطلاعاتی از حفاری غیرمجاز در یکی از بخش‌های شهرستان مطلع و پس از هماهنگی قضایی به این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه متهمان گودالی به قطر ۲ و عمق یک و نیم متر حفر کرده بودند، افزود: در این رابطه ۱۰ نفر حین حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند، افزود: یک دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه فلزیاب و سایر وسایل حفاری اعم از بیل و کلنگ در محل حفاری کشف شد.

سرهنگ رستمی در پایان از همکاری صمیمانه مردم و احساس مسؤولیت آن‌ها در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی قدردانی کرد و از آن‌ها خواست هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share