سیاهکارزاده در دیدار با انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان:

تولید و صادرکنندگان از ستون‌های برندینگ منطقه آزاد انزلی است

محمد سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: تولید و صادرکنندگان از ستون‌های برندینگ منطقه آزاد انزلی است و یکی از مهمترین محورهای شناسایی این منطقه فعالین اقتصادی مشغول به فعالیت در آن محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در راستای احصاء توانمندی‌ها و آشنایی مستقیم با مسائل فعالین اقتصادی نخستین منطقه آزاد شمال کشور، محمد سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، میزبان اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی بود و در این نشست در خصوص سازوکارهای هم افزایی و ارتقای کمی و کیفی سرمایه گذاران کنونی و جدید در منطقه به گفتگو پرداخت.

وی با بیان اینکه نشست با سرمایه گذاران و کارآفرینان جزو اولویات‌های اصلی و نخستین بنده بود، از وجود ارتباط خوب فی مابین بخش‌های مختلف سازمان متبوع خود به ویژه معاونت اقتصادی و بخش خصوصی اظهار خوشحالی کرد و افزود: تولید و صادرکنندگان از ستون‌های برندینگ منطقه آزاد انزلی است و یکی از مهمترین محورهای شناسایی این منطقه فعالین اقتصادی مشغول به فعالیت در آن محسوب می‌شود.

سیاهکارزاده با ارائه تحلیلی از الزامات چابک‌سازی و به روزرسانی شرح وظایف، کارکردها و حتی کارویژه حوزه‌های متنوع سازمان در قبال تغییر و تحولات بازارهای داخلی و خارجی اظهار داشت: مهمترین اولویت کنونی که نیازمند بازنگری و لحاظ کردن در برنامه‌های کاری سازمان و بخش خصوصی می‌باشد، معطوف به مقطع زمانی بهره‌برداری از طرح ملی اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی است.

رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی ایفای نقش محوری در معادلات ترانزیتی و حمل و نقلی کشورهای حاشیه دریای کاسپین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با غرب و جنوب آسیا را در همین راستا عنوان کرد و گفت: با عنایت به روند رو به افزایش سرمایه گذاران علاقمند به حضور در منطقه آزاد انزلی که قطعاً بعد از اتصال ریل روند صعودی مضاعفی پیدا می‌کند، توسعه کمی و کیفی اعضاء و همکاری در مسیر جذب سرمایه گذاران جدید را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای هم افزایی فی مابین قلمداد کرد.

وی بر لزوم پیگیری امور و دغدغه‌های سرمایه گذاران از سوی تمام بخش‌های سازمان با محوریت معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری، تصریح کرد: حضور سرمایه گذاران جدید به تقویت تشکل‌های صنفی منجر می‌شود و اساسأ یکی از الگوهای همکاری می‌تواند بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده و سرمایه گذاران جدید باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اولویت در جذب سرمایه گذاران جدید را با فعالین اقتصادی موجود بیان نمود و افزود: خدمات‌رسانی حرفه ای، کارشناسانه و مبتنی بر سلامت کاری مهمترین شاخص ارزیابی همکاران سازمان منطقه آزاد انزلی است.

وی با استقبال از مباحث مطرح شده توسط اعضای انجمن از استمرار جلسات کارشناسی و ایجاد سازوکار ارتباطی مستقیم با مدیرعامل سازمان خبر داد و اظهار داشت: هم افزایی میان بخش خصوصی و دولتی بهمراه پیگیری مستمر موضوعات، مهمترین سازوکار اجرای کامل قانون و مقررات جهت بهره‌برداری حداکثری فعالین اقتصادی از مزایا و معافیت‌های قانونی فعالیت در منطقه آزاد است.

گفتنی است در این نشست که معاون و مدیران معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان حضور داشتند، اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی به بیان مسائل و موضوعات مرتبط با فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی و نوع همکاری سایر نهادهای دولتی جهت اجرای قانون و مقررات مناطق آزاد پرداختند.

Share