پس از سیلاب ۱۳ آبان

تقاضای استمرار خدمات به مناطق سیل زده فومن

سرپرست فرمانداری فومن ضمن تقدیر از مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در اقدامات اضطراری به سیلاب ۱۳ آبان خواستار استمرار خدمات به مناطق سیل زده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بعد از سیلاب ۱۳ آبان ۱۴۰۲ گشت رودخان فومن که طبق اعلام واحدهای مطالعاتی شرکت آب منطقه‌ای گیلان میزان ۱۲۰ میلیمتر بارندگی در نیم روز در حوزه کوهستانی و سرشاخه‌های فرعی رودخان گشت رودخان رخ داد، منجر به پدیده بازگشت صدساله آب در برخی از مجاری آبی و خسارت به حوزه ابنیه راه و پل‌ها شد.

پس از بازدید نماینده ولی فقیه در استان گیلان و معاون عمرانی استاندار و تشکیل جلسات ستاد و بحران و تامین با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مصوباتی صادر شد، در این راستا ۳ دستگاه بیل مکانیکی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان بصورت همزمان در مناطق سیل زده شروع بکار کردند و تعدادی لوله ۱۵۰۰ بتنی مسلح نیز در برخی مجاری آبی نصب شد.

فرامرز مرجانی سرپرست فرمانداری فومن که از ابتدای شروع بکار خود درگیر مدیریت بحران شهرستان بوده، امروز “هفتم آذر ماه” طی مکاتبه‌ای بصورت رسمی ضمن تقدیر از وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بابت خدمات لجستیکی به موقع و همچنین از محمدصادق رجبی مدیرمنابع آب شهرستانهای فومن و شفت به علت حضور در میدان و جلب رضایتمندی مردم، خواستار استمرار خدمات و کارکرد بیل‌های مکانیکی برای ادامه رسوب‌زدایی پس از سیلاب شد.

گفتنی است، شهرستان فومن با ۶ رودخانه اصلی و چندصد حوزه و آبراهه فرعی یکی از شهرستانهای همیشه محتمل در معرض سیلاب می‌باشد.

Share