ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از پل ماکلوان

بازدید فرماندار فومن از مناطق سیل زده | عملیات عمرانی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان آغاز شد

در بازدیدی که با حضور مدیران کل و موسی فکور از مناطق تاثیرپذیرفته از وقوع سیلاب انجام شد، درخصوص تامین اعتبار و انجام بازسازی سریع تصمیم گیری شد. به منظور حفظ وضعیت پل، تردد خودروهای سنگین، اتوبوس و مینی بوس تا اطلاع ثانوی از روی پل ماکلوان ممنوع و از مسیر پل آبنمای نئوپان انجام خواهد شد.

سیل جاده ماسوله

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به منظور رسیدگی فوری به حوادث ناشی از وقوع سیلاب مورخ ۱۸ اسفند، مدیران کل راهداری و بحران استان از شهرستان فومن بازدید کردند.

در روز شنبه مورخ ۲۰ اسفند، نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مرادی مدیرکل بحران استانداری گیلان در شهرستان فومن حضور یافتند.

در بازدیدی که با حضور مدیران کل و موسی فکور فرماندار شهرستان فومن از مناطق تاثیرپذیرفته از وقوع سیلاب مورخ ۱۸ اسفند انجام شد، درخصوص تامین اعتبار و انجام بازسازی سریع تصمیم گیری شد.

فکور فرماندار شهرستان درخصوص تصمیمات گرفته شده جهت رسیدگی فوری به نشست پایه پل ماکلوان و ترک خوردن بخشی از عرشه آن در اثر وقوع سیلاب، خبر داد و گفت: مقرر شد سردهنه بالادست پل برچیده شود و تزریق بتن به پایه‌های پل، مقاوم‌سازی با سنگ وزنی و ایجاد کفبند در پایین دست پل با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان توسط اداره راهداری انجام شود.

وی در این راستا افزود: پس از اتمام کار اداره راهداری، احداث سردهنه موقت در بالادست پل و پس از آن از سال بعد، ایجاد پمپاژ با پیش بینی اعتبار ۴ میلیارد تومان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان با اشاره به این که عملیات اجرایی پل ماکلوان از همین امروز آغاز شد، افزود: به منظور حفظ وضعیت پل، تردد خودروهای سنگین، اتوبوس و مینی بوس تا اطلاع ثانوی از روی پل ماکلوان ممنوع و از مسیر پل آبنمای نئوپان انجام خواهد شد.

فکور همچنین با اشاره رانش دیواره رودخانه مسیر ماسوله در منطقه لارچشمه که منجر به ریزش و تخریب یک باند از مسیر شده است، اظهار کرد: مقرر شد با همکاری ادارات منابع طبیعی، امور منابع آب و راهداری، مسیر آب رودخانه عوض شود.

وی افزود: تغییر موقتی مسیر رودخانه تا تکمیل عملیات دیواره‌سازی با سنگ وزنی انجام خواهد شد.

فکور در این راستا خبر داد: تعیین پیمانکار و مشاور و تجهیز کارگاه از روز یکشنبه مورخ ۲۱ اسفند انجام می‌شود و اعتبار پیش بینی شده این پروژه ۱۵ میلیارد تومان خواهد بود.

Share