دستان توانمند زنان آستارایی؛ تکیه گاهی برای خانواده

بازارچه خیریه هفتگی بانوان هنرمند و کارآفرین آستارا دایر شد+ تصاویر

بازارچه خیریه بانوان هنرمند و کارآفرین آستارا به همت گروه خیریه دست‌های مهربانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ این شهرستان افتتاح شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بازارچه خیریه بانوان هنرمند و کارآفرین آستارا به همت گروه خیریه دست‌های مهربانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ این شهرستان افتتاح شد.

شهین خانکشی‌پور، مسئول گروه خیریه دست‌های مهربانی در حاشیه برپایی این بازارچه خیریه به خبرنگار دیارمیرزا گفت: این بازارچه با حضور ۲۰ بانوی هنرمند و سرپرست خانوار فقط با عرضه دست سازه‌های این هنرمندان سه شنبه‌های هر هفته تا پایان سال از ساعت ۱۱ تا ۱۶ در این مکان دایر است و شهروندان می‌توانند از تولیدات این بانوان خلاق و با غیرت آستارایی بازدید و خریداری کنند.

وی افزود: در این بازارچه بانوان کارآفرین در قالب بیش از ۱۵ غرفه نسبت به عرضه محصولات تولیدی خود نظیر گیوه و ساک بافی، شمع سازی، عروسک بافی، چرم دوزی، کار با چوب، قلاب بافی، محصولات کشاورزی نظیر میوه و سبزی محلی، گل طبیعی، محصولات خانگی نظیر زیتون، لواشک، آب میوه و اقلام غذایی غذایی لبنیاتی، کیک و شیرینی، سبزی‌های خشک و تر، رب خانگی، ادویه‌جات و نان محلی اقدام کرده اند.

خانکشی‌پور با اشاره به اینکه گروه خیریه دست‌های مهربانی کاملا به صورت مردمی اداره می‌شود، بیان کرد: این گروه علاوه بر برپایی بازارچه‌های خیریه با اقداماتی همچون آزادی زندانی، تهیه و توزیع اقلام غذایی به صورت ماهیانه و اقدامات درمانی برای افراد نیازمند و مددجویان سعی در کمک به همنوعان و اشاعه و تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه را دارد.

وی همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های این گروه در جهت حمایت از مددجویان و زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: مدد جویانی که نیازمند آموزش هنر قلاب بافی، فرش و گلیم بافی و چهل تکه دوزی بافتنی دومیل را داشته باشند با مراجعه به این گروه خیریه به صورت رایگان آموزش داده می‌شوند.

Share