در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عزت و پیشرفت عنوان شد؛

گیلانی ها الگوی قهرمان پروری هستند | ۵۴ سالن غیرقابل استفاده بازسازی و تجهیز شد

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش محوری خانواده‌ در شناسایی استعداد ورزشی جوانان، گفت: گیلانی‌ها الگوی قهرمان پروری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، برنا فیروزی، معاون وزیر ورزش و جوانان در همایش افتتاحیه نمایشگاه عزت و پیشرفت در رشت، اظهار کرد: ورزشکاران گیلانی در مسابقات آسیایی خوش درخشیدند و مایه افتخار و سربلندی ایران و گیلان شدند.

وی با محکومیت جنایت صهیونیسم جهانی علیه مردم غزه و فلسطین افزود: جامعه ورزشی انزجار و نفرت خویش را نسبت به رژیم کودک کش و جعلی صهیونیست ابراز داشتند و به اقدامات جنایتکارانه آنها علیه مردم مظلوم فلسطین واکنش نشان دادند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عدم رسمیت شناسی ورزشکاران اسرائیلی توسط ملی پوشان ایران در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: عدم رسمیت شناسی ورزشکاران اسرائیلی توسط ورزشکاران ایرانی یک پیام مهم را به آزادی خواهان دنیا داد آن هم جعلی بودن و جنایت کار بودن این رژیم است.

فیروزی با اشاره به روحیه پهلوانی و آزادگی ورزشکاران ایرانی، اضافه کرد: عدم رسمیت شناختن و رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی نشان دهنده روحیه پهلوانی و آزادمردی شیر مردان ایرانی است.

وی با اشاره به عملکرد قابل قبول کاروان ورزشی ایران در مسابقات آسیایی، افزود: کاروان ورزشی ایران با کسب ۵۴ مدال طلا، نقره و برنز، هفتم آسیا شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سهم ارزشمند گیلان در قهرمانی مسابقات آسیایی، بیان کرد: یک هفتم مدال‌های آسیایی توسط گیلانی‌ها کسب شده است که نشان دهنده استعدادیابی درست و اصولی در این استان است.

فیروزی با بیان اینکه گیلان یکی از قطب‌های ورزش کشور است، گفت: ورزش گیلان از مسیر استعدادیابی و قهرمان پروری می‌گذرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه خانواده‌ها به امروز ورزش فرزندانشان، افزود: نقش خانواده‌ها در شناسایی استعدادهای ورزشی جوانان محوری و تعیین کننده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه گیلانی‌ها الگوی قهرمان پروری هستند، گفت: فرهنگ قهرمان پروری و پهلوان پروری در گوشت و خون مردم این دیار آمیخته شده است.

استان گیلان مهد استعدادهای درخشان، فرهیختگان و قهرمانان است

همچنین جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «عزت و پیشرفت» که در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان مهد استعدادهای درخشان، فرهیختگان، قهرمانان و همچنین سرزمین هشت هزار شهید والامقام است که ۳۶۰ شهید ورزشکار و قهرمان را نیز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب کرده است.

وی افزود: قهرمانان خوشنامی در رشته‌های مختلف ورزشی چه به صورت تیمی و چه انفرادی از گیلان داریم که برای استان و کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به کسب مدال توسط ورزشکاران گیلانی در مسابقات آسیایی هانگژو چین، اظهار داشت: در حوزه ورزش قهرمانی ۸ مدال خوشرنگ حاصل تلاش ورزشکاران و قهرمانان گیلانی برای کشور و استان بوده است.

وی عنوان کرد: یک مدال طلا، دو نقره و ۵ برنز توسط قهرمانان این استان برای کشورمان به ارمغان آورده‌اند.

آرمان در خصوص لزوم توسعه زیر ساخت‌های ورزشی استان گفت: در طی یکسال گذشته زیر ساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی مختلف در سطح استان به بهره برداری رسیده است، ۵۴ سالن غیر قابل استفاده مورد بازسازی و تجهیز قرار گرفت و امروز نیز ۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: بهره برداری از دو زمین فوتبال چمن مصنوعی در مجموعه ورزشگاه سردار جنگل رشت، زمین فوتبال چمن مصنوعی در رحیم آباد رودسر و فاز ۱ و ۲ دیوار صخره نوردی در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت به بهره برداری رسید که تمامی این موارد از دستاوردهای دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و با عنایت ویژه مقام عالی وزارت ورزش و جوانان به ثمر رسیده است.

Share