حیدری خبر داد: ساخت دستگاه زباله سوز توسط یکی از نخبگان در رحیم آباد

فرماندار و مدیران رودسر در لباس پاکبانی | جمع آوری زباله در روستای احمدآباد

اجرای طرح پویش پاک به منظور جمع آوری زباله‌های رها شده در روستا و طبیعت در روستای احمدآباد شهرستان رودسر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،   اجرای طرح پویش پاک به منظور جمع آوری زباله‌های رها شده در روستا و طبیعت ظهر روز یکشنبه با حضور دکتر محمد حیدری فرماندار شهرستان رودسر در روستای احمدآباد بخش مرکزی رودسر برگزار شد.

در این پویش معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، بخشدار بخش مرکزی، ریاست و جمعی از کارکنان ادارات حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، راهداری، جمعیت هلال احمر، اعضای شورای شهر رودسر، کارشناسان بهداشت محیط، انجمن‌های مردم نهاد، جمعی از دهیاران بخش مرکزی و دهیار روستا نیز حضور داشتند.

محمد حیدری با اشاره به تاکیدات رییس جمهور در حوزه پسماند، پیگیری های استاندار گیلان و واگذاری مسئولیت مدیریت پسماند در شهرستان ها به فرمانداران اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی در همین راستا طی ۱۵ روز اخیر در رودسر انجام گرفته که یکی از اقدامات حوزه فرهنگی تجمع امروز مسئولان در روستای احمدآباد است.

فرماندار رودسر با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت پسماند بیان کرد: همه مردم باید طرح تفکیک زباله از مبدا را رعایت کنند و به جهت نهادینه کردن این امر و تشویق مردم به مشارکت در این حوزه و احترام به پاکبان ها امروز لباس پاکبانی پوشیدیم و در جمع مردم حضور پیدا کردیم.

حیدری با بیان اینکه یک روز در هفته به نام روز پاکبانی نامگذاری می‌شود و همه مسئولان در این روز کنار یکدیگر به نظافت محیط شهری و روستایی اهتمام جدی خواهند داشت: انشالله که بتوانیم با همکاری مردم و برنامه ریزی مدیران دستگاه‌های اجرایی، پسماند به عنوان چالش بزرگ استان و شهرستان را مدیریت کنیم.

فرماندار رودسر در ادامه با بیان اینکه با حمایت استاندار گیلان پس از سالها موافقت کمیسیون تبصره یک در امور اراضی انجام شده اظهار کرد: با کسب مجوز قانونی بخشی از زمین متصل به مرکز دپوی پسماند شهر رودسر تخلیه شده و ریجکت زباله نیز به شکل علمی و بهداشتی دفن میشود تا فضای جدیدی نیز برای دپوی پسماند در رودسر تجربه کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه در چابکسر یک مرکز دپوی پیشرفته وجود دارد که لندفیل و پردازش زباله آن استاندارد است، بیان کرد: میتوان با علم روز دنیا و تجربه نخبگان آن بخش نیز قابل تقویت است.

فرماندار رودسر با اشاره به ساخت دستگاه زباله سوز توسط یکی از نخبگان در رحیم آباد اظهار کرد: آزمایشات اولیه انجام شده که پس از نشست سر گذاشتن آزمایشات اولیه میتوان از زباله سوز در رحیم آباد استفاده کرد.

حیدری از تفکیک از مبدا زباله در ۱۲۲ روستای شهرستان رودسر خبر داد و گفت: از تمام دهیاران محترم انتظار دارم که پای کار بیایند و در هر ۴۰۰ روستا شاهد تفکیک از مبدا باشیم.

عکس: ابوالفضل شکری

Share