شهردار رودسر در اجلاس شهرداران شرق گیلان؛

تمام پروژه‌های پسماند از چشم انداز دیده شده عقب هستند | باید بحث تفکیک از مبدا را جدی‌تر گرفت

مازیار صفایی، شهردار رودسر با اشاره به اینکه اوضاع پروژه‌های پسماند خوب نیست، گفت: تمام پروژه‌های پسماند از آن چشم اندازی که برای آنها دیده شده متاسفانه عقب‌تر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رودسر با تأکید بر اینکه نگاه به پسماند شمال کشور باید نگاه ملی باشد، گفت: با حکم جلب یک شهردار و خواستن شهردار به دستگاه قضایی مطمئنا مشکل حل نخواهد شد.

مازیار صفایی با اشاره به اینکه اوضاع پروژه‌های پسماند خوب نیست، گفت: تمام پروژه‌های پسماند از آن چشم اندازی که برای آنها دیده شده متاسفانه عقب‌تر هستند.

شهردار رودسر ادامه داد: واقعا جای بحث دارد که در یک زمان دو پروژه به فاصله ۳۰ کیلومتر در یک پهنه استارت می‌خورد و متاسفانه هر دو پروژه، پروژه‌های ناقص است و الان این پروژه‌ها بر روی دست مدیریت شهری مانده است.

پیمانکار‌ها حوزه پسماند نیازمند ماده اولیه هستند | باید بحث تفکیک از مبدا را جدی‌تر گرفت

وی گفت: پیمانکار‌ها حوزه پسماند نیازمند ماده اولیه هستند وقتی ماده اولیه وجود ندارد و بخش اعظم پسماند ما پسماند‌ِ تَر است قطعا صرفه اقتصادی وجود ندارد.

صفایی با اشاره به اینکه برای حل پسماند باید بحث تفکیک از مبدا را جدی‌تر گرفت، افزود: برای حل تفکیک از مبدا، شهرداری‌ها را باید تجهیز کرد و برای تصفیه شیرابه‌هاباید فکر اساسی باید انجام گردد.

وی با بیان این مطلب که شکل بارش‌ها در استان گیلان تغییر یافته است، گفت: الان بارش‌ها بسیار تند و یک مقطع صورت می‌گیرد و شاهد طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی‌ها می‌شویم.

شهردار رودسر در گفتگو با دیارمیرزا، افزود: شهر رودسر دارای دو رود شیرارود و کیارود است؛ این دو رود در زمان طغیان سبب می‌گردد که حوزه جنوبی شهر اتصال قطع شود تجهیز شهرداری‌ها برای مواقع بحران بسیار ضروری است.

صفایی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری‌ها تجهیزات و ماشین آلاتی را ندارند که بتوانند به صورت مقطعی لایروبی در مورد رودخانه‌ها انجام دهند، گفت: متاسفانه مبلغ ماشین آلات و تجهیزات موتوری بالا رفته است و حتی شهرداری‌های بزرگ هم توانایی خرید این تجهیزات را ندارند.

وی ادامه داد: شهرداری رودسر در سه ماه گذشته جهت تجهیز ماشین آلات موتوری خرید لاستیک حدود ۴ میلیارد تومان هزینه کرد.

متاسفانه شرکت‌ها پیمانکاری خدمات، رغبتی برای همکاری با شهرداری ندارند

شهردار رودسر در مورد دغدغه‌های پرسنل شهرداری گفت: بیشترین دغدغه در مورد امور اداری، وضعیت تعیین و تکلیف قراردادی، همسان‌سازی نیروهای قراردادی با نیروهای پیمانی، تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی بود.

صفایی افزود: متاسفانه شرکت‌ها پیمانکاری خدمات، رغبتی برای همکاری با شهرداری ندارند؛ واقعا باید وضعیت نیروهای شرکتی معلوم شود و به گونه‌ای باشد که قرارداد آن‌ها با شهرداری انجام شود.

Share