در جلسه شورا عنوان شد؛

تیم مدیریت شهری رشت به آلمان می روند | آمادگی بیوفر انرژی برای سرمایه گذاری

اعضای شورا با درخواست شرکت بیوفر انرژی مستقر در کشور آلمان مبنی بر اعلام هماهنگی درمورد سرمایه گذاری در مباحث پسماند و سفر به این کشور موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هادی رمضانی نائب رئیس جلسه شورای اسلامی شهر رشت صبحروز یکشنبه ۲۱ آبان در یکصد و  هفتمین جلسه با اشاره به اینکه در هفته کتابخوانی قرار داریم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم که فرهنگ کتابخوانی را در جامعه رشد دهیم و امیدواریم کتابخانه مرکزی  رشت هر چه سریع‌تر افتتاح شود.

این عضو شورا تاکید کرد: کلام خداوند با قلم و خواندن آغاز شده و این‌نشان‌می‌دهد که خواندن در پیش گاه خداوند متعال با ارزش است.

وی در ادامه به خط کشی‌های خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: زمان زیادی است که شاهد خط‌کشی‌های خیابان نیستیم، بررسی‌هایی که انجام شد از تیرماه  قرار بود که مناقصه‌ای در مورد خط کشی‌ها انجام شود اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفت.

رمضانی در مورد بازدید کوچه حافظی رشت نیز اظهار کرد: شاهد خانه‌ای بودیم که جزء اموال شهرداری است اما رها شده، ۲ سال پیش کارمند شهرداری را از آنجا بیرون کردید و بعد شهرداری آن را رها کرده است.

عضو شورای شهر رشت بیان کرد: متاسفانه اموال شهرداری در کل شهر رها شده است و باید با برای مسئول مربوطه اعلام جرم شود.

در ادامه سیدشمس شفیعی دیگر عضو شورای شهر رشت به تحلیل درآمدی بودجه در بحث ساخت و ساز و علت کاهش بودجه در نیمه اول سال اشاره کرد و گفت: اگر همین روند ادامه پیدا کند بودجه تحقق پیدا نمی‌کند.

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: کل بودجه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که در آمد از ماده صد برابر با ۷۷۷ میلیارد تومان است.

شفیعی یادآور شد: مدیریت شهری باید به صدور پروانه ساخت توجه کند، اما صدور پروانه‌ها در ۶ ماهه امسال فقط ۲۰۰ مورد بود که نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح‌ میثاق باید توجه ویژه‌ای به صدور پروانه‌ها و ساخت و ساز در شهر داشته باشیم.

در ادامه جلسه تمدید تبصره ۳ ماده واحده ایجاد تسهیلات برای لوله‌گذاری فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت.

برگزاری مزایده و فروش لوازم اسقاط شهرداری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رضا عاشری دیگر عضو شورا در اینبار گفت: آنچه که در لیست بوده، ۷۰ درصد اسقاطی نیست و قابل استفاده هستند و برای مزایده این اموال نمی‎توانیم مجوز دهیم.

مهیار سماکچی نیز در ادامه بیان کرد: لیست اموال کمتر از یک روز به دست اعضای شورا رسیده است و باید بررسی شود، این اموال بیت المال است.

در ادامه این لایحه از دستور جلسه برای بررسی بیشتر خارج شد.

در ادامه با اجاره تماشاخانه رادی به گروه نیک پنداران ذهن زیبا با شرط انجام کارهای فرهنگی موافقت شد.

کمک مالی به هیات صراط الرقیه به مبلغ ۵ میلیون تومان نیز مورد موافقت قرار گرفت.

موافقت شورا با سفر مدیریت شهری به آلمان

در ادامه جلسه بنا به نامه رئیس شورای شهر رشت به شهردار رشت در مورد درخواست شرکت بیوفر انرژی مستقر در کشور آلمان مبنی بر اعلام هماهنگی درمورد سرمایه گذاری در مباحث پسماند از کارخانه پردازش تولید کود تا تولید انرژی در شهر رشت به استحضار می‌رساند پس از بررسی و مذاکره انجام شده و با توجه با اینکه آن شرکت فعالیت مشابه در کشورهای آلمان و ترکیه و… در حال اجرا دارد پیشنهاد می‌گردد از شهرداری رشت سه آقایان علی مقصودی، سهیل نوری و سجاد حسینی با همراه سه عضو شورای شهر رشت جهت بازدید از این مجموعه در کشور آلمان به شرکت بیوفر انرژی معرفی شوند و همه هماهنگی‌ها و هزینه‌ها بر عهده شرکت خوهد بود.

شورای شهر رشت با این درخواست نیز موافقت کرد.

Share