دو عضو شورای شهر رشت تاکید کردند؛

ظرفیت کود آلی رشت تکمیل است | نمیتوان با موضوع زباله برخورد انتخاباتی کرد

عضو شورا با تاکید بر اینکه ظرفیت کود آلی تکمیل شده و حتی برای ۱۰ روز آینده نیز ظرفیت ندارد، تصریح کرد: از هر هزار تن زباله ریجکت آن ۴۰۰ تن است و برای ۶۰ درصد باقیمانده باید مکانی جهت دفن زباله فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از اصحاب رسانه صبح روز پنجشنبه از لندفیل سراوان بازدید کردند.

حسن کریمی کرنق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات مناسبی در لندفیل سراوان صورت گرفته است، یادآور شد: در هیچ دوره ای به اندازه امروز در سراوان کار نشده است و همه به خوبی به یاد دارند که چند سال پیش نمیشد که بدون چندین ماسک در اینجا حضور پیدا کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا بر لزوم هماهنگی بین مسوولان استانی تاکید کرد و افزود: لندفیل جدیدی برای زباله باید تعیین شود، هم اکنون کود آلی نیز پر از زباله شده و بوی بد زباله تا مسکن مهر نیز می آید.

کریمی کرنق با اشاره به رهاشدگی زباله در اکثر روستاهای یادآور شد: استانداری باید لندفیل جدید را مشخص کند و مهم تر از همه این است که مکان جدید از لحاظ زیرساختی مهیا شود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تا ۷ الی ۸ ماه آینده نیز اجازه ورود زباله به سراوان داده شود.

عضو شورا با تاکید بر اینکه شرکت طرف قرارداد شهرداری جهت پیشبرد امور نیاز به شن و مصالح دارد و این در حالی است که تامین این حجم از شن به منابع طبیعی و شرایط اکوسیستمی ما آسیبی جدی وارد می‌کند، افزود: به همین دلیل بر این باوریم ریجکت یا برگشتی ما باید به سراوان برده شود تا مرحله به مرحله و بر اساس قرارداد تنظیمی شرکت کارها انجام شود.

نمیتوان با موضوع زباله برخورد انتخاباتی کرد

مهیار سماکچی نیز با تاکید بر اینکه در دوره های گذشته وعده های بدون پشتوانه ای داده شده و برخی اظهارات پوپولیستی مطرح کرده بودند، یادآور شد: از شهرستانهای مختلف زباله به سراوان می آیند و وظیفه کل استان این است که به شهرداری رشت کمک کنند.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه ظرفیت کود آلی تکمیل شده و حتی برای ۱۰ روز آینده نیز ظرفیت ندارد، تصریح کرد: از هر هزار تن زباله ریجکت آن ۴۰۰ تن است و برای ۶۰ درصد باقیمانده باید مکانی جهت دفن زباله فراهم شود.

سماکچی با تاکید بر لزوم پرهیز از رویکرد احساسی نیست به موضوع زباله و پسماند تاکید کرد: نمیتوان با موضوع زباله برخورد انتخاباتی کرد و بدین گونه مشکل گیلان رفع شدنی نیست.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه لندفیل سراوان تنها مشکل رشت نیست، متذکر شد: همه ما وظایفی برعهده داریم و استانداری گیلان نیز باید جایگاه جدیدی را معرفی کند.

وی افزود: هیچ‌کدام از ما دوست نداریم زباله وارد سراوان شود، اما شما کدام نقطه را برای دفن زباله در نظر گرفته اید؟! کنار رودخانه و پلها و نهرهای آب؟! این که خودش آلودگی محیط زیست است.

Share