در جلسه شورای شهر رشت عنوان شد؛

گلایه رضویان از نبود سطلهای زباله و خرابی پل عابرپیاده؛ مگر شورا محفل قصه گویی است!

رضویان با این مطلب که مشکلات ۲ پل عابرپیاده در میدان جانبازان سبب استیضاح شهرداران رشت شده اما این مشکل حل نشده، بیان کرد: مردم مدام با ما تماس میگیرند و ما مجبوریم مشکلات درون سازمانی را به آن‌ها توضیح دهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و یکمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا صبح روز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد.

رئیس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه فرا رسیدن هفته وحدت را به همه مسلمین جهان به ویژه مردم متدین شهرستان رشت تبریک گفت و افزود: این هفته به تدبیر امام راحل برای وحدت بین شیعیان و اهل سنت انتخاب شد تا با وحدت و یکپارچگی مسلمانان در برابر بی‌حرمتی‌ها و دشمنی با اسلام و مسلمین مانند قرآن سوزان خارج از کشور قرار بگیرند و چون کوهی استوار در برابر توطئه‌ها ایستادگی کنند.

محمد حسین واثق کارگرنیا با گرامیداشت روز آتش نشانی نیز اظهار کرد: این روز را به همه آتش نشان‌ها که حافظان جان و مال مردم هستند، تبریک می‌گویم.

رئیس شورای شهر رشت همچنین به روز سالمند اشاره کرد و افزود: این روز را به همه سالمندان گیلانی و رشتی تبریک می‌گویم اما این روز به ما یادآور می‌شود که گیلان به عنوان استان پیر شناخته شده است و این زنگ خطری است برای همه ما و امیدواریم که مسولان تدابیر لازم برای استان داشته باشند.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های لازم برای پر کردن اوقات فراغت سالمندانی که زمانی نیروهای جوان این شهر بودند فراهم شود، یادآور شد: در شهر رشت امکانات کافی نیست و شهردار رشت دستورات لازم در این زمینه به همه شهرداران مناطق ارسال کنند.

گلایه رضویان از نبود سطلهای زباله و خرابی پل عابرپیاده

در ادامه جلسه سید حسین رضویان در نطق میان دستور خود اظهار کرد: برای طرح میثاق ۱۰۹۶ اصله درخت در رشت قطع شد و بر اساس قانون ایجاد فضای سبز باید ۱۸ هزار اصله درخت کاشته شود، در حالی که سرانه فضای سبز رشت ۲ونیم متر مربع و توصیه جهانی ۲۰ تا ۲۵ متر مربع است که ابن نشان دهندi این است که در این زمینه رشت در وضعیت مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مورد فضای سبز پیگیری لازم در مناطق شهرداری صورت نمی گیرد، افزود: ۲ سال است که در شورا پیگیر کاشت درخت در ورودی‌های شهر هستیم اما به نتیجه نرسیده است.

رضویان با این مطلب که مشکلات ۲ پل عابرپیاده در میدان جانبازان سبب استیضاح شهرداران رشت شده اما این مشکل حل نشده، بیان کرد: مردم مدام با ما تماس میگیرند و ما مجبوریم مشکلات درون سازمانی را به آن‌ها توضیح دهیم در حالی که این مسائل به مردم نباید گفته شود و همشهریان میخواهند مشکل حل شود نه اینکه روند مشکل را بدانند. جای تعجب است که مدیریت شهری نمی‌تواند مسئله حقوقی این ۲ پل را حل کند!

وی ادامه داد: در بلوار مدرس شاهد لوله‌گذاری آب و فاضلاب هستیم که هنوز این‌مسیر سامان دهی نشده است و سبب ترافیک زیادی در این نقطه از شهر شهر شده و مدام در شورا مسائل عنوان می‌شود، گویی شورا محفل قصه گویی است!

رضویان با اشاره به اینکه در سال اول شورا ۵۳۹ مخزن زباله خریداری شده است، اظهار کرد: امروز هیچ کدام از این مخازن را در سطح شهر نمی بینم و مردم زباله خود را در کنار گوشه قرار می‌دهند، وقتی پیگیر می‌شویم که چرا مخازن زباله را نمی‎گذارند بهانه‌های اقتصادی و امنیتی می‌آورند.

عضو شورای شهر رشت بیان کرد: سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در شهر رشت بسیار است و شهرداری هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی این‌ حیوانات ندارند.

رضویان با بیان این مطلب که کار به جایی رسیده اعضای شورا به جای مدیران شهرداری کار می‌کنند گفت: شهر رشت شهر تمیزی نیست. در این شهر بهترین قراردادها زیبایی منعقد می‌شود اما نظارت نیست.

هادی رمضانی دیگر عضو شورای شهر رشت با تائید اظهارات رضویان، بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که مردم رشت با آن مواجه هستند به روز نشدن طرح تفصیلی رشت است برخی از پروژه‌ها در شهر بیش از ۲۰ است که اجرا نشده اما در طرح تفصیلی جانمایی آن مشخص شده و کسانی که در این مسیر زمین و خانه‌ای دارند نمیتوانند خرید و فروش یا ساخت وسازی انجام دهند از شهردار و اعضای شورا می‌خواهم که در این موارد بیشتر دقت کنند تا مردم گرفتار ماده صد نشوند.

وی ادامه داد: در مناطق بازدید و گفتگو با مردم برگزار می‌کنیم اما بعد از آن جلسه هیچ پیگیری در مورد مطالبات مردم صورت نمی‌گیرد. کار درستی نیست که فقط قول بدهیم اما پیگیری نشود.

مجید عزیزی دیگر عضو شورای شهر رشت خطاب به شهردار گفت: کارها بسیار کند انجام می‌شود. برخی از معابر شاهد چاله‌های بزرگ است. خیابان‌های فرعی که مردم از آن بسیار استفاده میکنند آسفالت آن‌ها رسیدگی نمی‌شود یا در مسیر ساغریسازان گودال بزرگی وجود دارد که متاسفانه هیچ پیگیری انجام نمی‌شود.

با علم به مشکلات مسئولیت شهرداری قبول کردم

شهردار رشت در ادامه جلسه اظهار کرد: در زمان انتخاب شدن جلسات زیادی با شما عزیزان گذاشتم و با علم به اینکه مشکلات زیادی در رشت است، قبول کردم.

رحیم شوقی بیان کرد: در شش ماه  اوسال ۳۴ هزار و ۲۴۷ تن تولید آسفالت داشتیم. مشکلات بسیار زیاد است انتظار دارم که فراتر از تذکر هر کجا که نیاز می‌دانند کمک حال ما باشند.

وی با بیان اینکه بابت رفع مشکلات سطح شهر تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم افزود: وضعیت ساماندهی سگ های بلاصاحب الحق و الانصاف نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و اعضای شورا می توانند از نزدیک اقدامات را مشاهده کنند.

شوقی با تاکید به اینکه در اجرای پروژه های شهری به ناچار باید درخت قطع کنیم، تصریح کرد: ما به ازای تمامی درختان که در اجرای پروژه ها قطع می شوند لیست آماده کرده ایم و باید هشت میلیارد تومان درخت جدید خریداری کنیم و در زمان مقرر نیز نسبت به کاشت درختان اقدام می کنیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه سطل های جدید زباله برای رشت خریداری شده است افزود: بنا به یکسری از مباحث، این سطل ها هنوز در سطح شهر هنوز جانمایی نشده است و به زودی این اقدام انجام می شود.

Share