در جلسه شورا عنوان شد؛

هشدار درباره وضعیت سراوان و لاکان؛ ممکن است زباله های شهر جمع آوری نشود

هادی رمضانی دیگر عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه وضعیت زباله در منطقه سراوان و کودآلی خوب نیست، یادآور شد:  هنوز مکان دیگری برای  جایگزینی لندفیل سراوان مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،هشتادمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا صبح روز شنبه برگزار شد.

رئیس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: از همه مردم شهر رشت برای حضور چشمگیر و پر شور در راهپیمایی تشکر می کنم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به انتخاب شهردار رشت گفت:  از آنجایی که حکم شهرداران شهرهای بزرگ با امضای وزیر کشور صادر می شود، خواهشمند هستیم که در این کار تسریع صورت گیرد و از نمایندگان و استاندار گیلان می خواهیم رایزنی‌های لازم را در مورد دریافت حکم شهردار منتخب انجام دهند.

وی افزود:  بسیاری از پروژه‌های حوزه حمل و نقل، ترافیک و پسماند به کندی پیش می‌رود زیرا نیاز به حکم شهردار منتخب دارد و امیدواریم در روزهای آینده شاهد تعیین و تکلیف حکم شهردار رشت باشیم.

هشدار عضو شورا درباره وضعیت سراوان و لاکان

در ادامه هادی رمضانی دیگر عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه وضعیت زباله در منطقه سراوان و کودآلی خوب نیست، یادآور شد:  هنوز مکان دیگری برای  جایگزینی لندفیل سراوان مشخص نشده است، هوا روز به روز گرم می‌شود و در لاکان نمی‌شود زندگی کرد. اگر اقدامات لازم انجام نشود مجبور هستیم که زباله‌ها را جمع نکنیم تا در سطح شهر بماند.

وی در مورد تفکیک از مبدا نیز گفت: رئیس کمیسیون بهداشت شورا هیچ گزارشی تاکنون در این زمینه به ما ارائه نداده است.

رمضانی با تاکید بر اینکه شورا در جریان پیمانکارهای انتخاب شده برای کارهای عمرانی در سطح شهر نیست، افزود: پروژه ترمیم پیاده راه فرهنگی معلوم نیست در دست چه کسی است.

این عضو شورا در مورد تبدیل وضعیت نیروهای ایثاگر به رسمی اظهار کرد: از ابتدای شورا تا الان پیگیری بودیم اما هنوز هیچ اقدامی انجام نشد و مشکل کار را به ما نمی‌گویند. لطفا به ما اطلاع دهند که مشکل کجاست؟!

تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر تعیین تکلیف شود

محسن سماکچی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در ادامه جلسه به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری اشاره کرد و گفت: این کار در همه ادارات صورت گرفته و فقط در شهرداری رشت انجام نشده است، چرا برای کاری که به صورت قانونی باید انجام شود، نیروهای شهرداری باید به شکایت متوسل شوند.
وی افزود: بنده یک هفته است که آمده‌ام اما برای همین یک موضوع ۲۰ بار به من زنگ زده اند.  با صحبت‌هایی که با شهرداری انجام دادم تاکید کردم که هر چه سریعتر و ظرف مدت یک هفته باید این نیروها را تعیین و تکلیف کنند.

احداث ۵ پل جدید با آغاز به کار شهردار جدید

مسعود عباس نژاد رییس کمیسیون حمل و نقل شورا نیز با بیان این مطلب که شهروندان به صورت انفرادی به اعضای شورا برای رفع مشکلات محله و منطقه خود به اعضای شورا مراجعه می‌کنند، گفت: سامانه ۱۳۷ برای رسیدگی به مشکلات مردم به خوبی کار نمی‌کند و از شورا می‌خواهم که کمیته‌ای برای نحوه عملکرد این سامانه تشکیل دهند و هر ماه گزارشی از این سامانه بخواهند تا مشکلات با برنامه ریزی‌های مناسب رفع شود.

وی در مورد مشکلات پیاده راه نیز گفت: از شهرداری می‌خواهیم که اینقدر بی‌سلیقه عمل نکنند و همین چند موزائیک را که می‌خواهند ترمیم کنند دقت لازم داشته باشند.

عباس نژاد یادآور شد: در فصل خوبی هستیم و از شهرداری می‌خواهیم که قرارداد پیمانکاران را هر چه سریعتر مشخص کند تا در همین ۶ ماهه اول سال اقدامات لازم انجام شود.

این عضو شورا با اشاره به برنامه ریزی های لازم اظهار کرد: با دریافت حکم شهردار رشت احداث ۵ پل در شهر رشت را در دستور کار خواهیم داشت.

Share