مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور افشا کرد؛

فاجعه به تمام معنا؛ تحقق ۱۰ درصدی تعهدات دولت در بخش مسکن گیلان

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با اشاره به تحقق ۱۰ درصدی تعهدات دولت در حوزه مسکن گیلان گفت: ناکامی در طرح ملی مسکن منجر به شکست جوانی جمعیت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، وحید قربانی عصر چهارشنبه در نشست شورای مسکن گیلان اظهار کرد: دولت نگاه ویژه ای به حوزه مسکن دارد و این مهم باید در استان‌ها پیاده سازی شود.

وی با اشاره به برخی نواقص در اجرای طرح ملی مسکن در گیلان، افزود: فقط ۱۰ درصد تعهد و سیاست دولت در حوزه مسکن در استان گیلان اجرایی شده است و این مهم اصلاً قابل پذیرش نیست.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها در مناطق روستایی، اضافه کرد: شرایط زندگی آرام و بدون دغدغه برای روستاییان فراهم شود.

قربانی با انتقاد از عدم همکاری برخی بانک‌ها در اجرای پروژه مسکن ملی در گیلان، بیان کرد: برخی پروژه‌های طرح ملی تماماً با آورده مردم شروع شده است و از سوی بانک هیچ تعامل و حرکتی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم در اجرای ۴ میلیون مسکن، افزود: برای تحقق این تعهد مهم و حیاتی دولت سیزدهم باید تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی پای کار باشند.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با بیان اینکه آرزوی مسکن دار شدن در برخی شهرها گاهی فراتر از عمر جوان ایرانی است، گفت: دغدغه مسکن دار شدن زوجین جوان بسیار جدی است و اگر هم افزایی و اراده جمعی شکل نگیرد و شکست این پروژه مصادف با شکست جوانی جمعیت تشکیل خانواده تمدن سازی و …است.

قربانی با بیان اینکه عدم تحقق طرح ملی مسکن تبعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد، اضافه کرد: در گیلان قرار بود بالغ بر ۱۰۸ هزار واحد مسکونی ساخته شود که متأسفانه فقط ۱۰ درصد از تعهد دولت در حال تحقق است.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی و اقلیمی گیلان، افزود: گیلان قابل قیاس با استان‌های کویری نیست و بحث تأمین زمین مشکل جدی است اجرای پروژه بخاطر مسائل آب و هوایی استان را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با بیان اینکه حق مردم گیلان نیست کار اجرای مسکن با تأخیر انجام شود، گفت: پروژه‌ها باید در وقت اندک با کیفیت و قیمت مناسب تهیه و تحویل مردم شود.

قربانی با بیان اینکه آورده مردم متناسب با گرانی و تورم لحاظ شود، اضافه کرد: شرایط برای خانه دار شدن مردم تسهیل بخشیده شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های شهرسازی برای کمک به بازآفرینی شهری استفاده شود، افزود: باید از زمین‌های داخل شهری در حوزه بازآفرینی جهت ساخت مسکن استفاده شود.

Share