سرپرست بانک مسکن: نمی‌توان با 4.5 میلیون تومان واحدها را ساخت

فرمول جدید وزارت راه برای ساخت مسکن با قیمت متری ۶.۵ میلیون تومان

در حالی رئیس انجمن انبوه‌سازان از موافقت وزارت راه با قیمت ۱۰ میلیون تومانی ساخت نهضت ملی مسکن خبر داده بود که سرپرست بانک مسکن گفت: قیمت جدید ساخت حدود ۶.۵ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی عسکری در گفت‌وگو با تسنیم با یادآوری اینکه در نهضت ملی مسکن به دلیل قیمت‌تمام شده، قراردادها و مناقصات مربوطه با کُندی پیش می‌رفت، یادآور شد: برای حل این مشکل وزارت راه و شهرسازی به فرمول‌بندی جدیدی رسیده و گویا آن را ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: با این فرمول، تحرک جدیدی در قراردادها ایجاد می شود و پیمانکاران را به انجام کار جدید ترغیب می‌کند.

سرپرست بانک مسکن در خصوص جزئیات فرمول جدید گفت: قرار شده وزارت راه وشهرسازی جزئیات را ابلاغ کند که بر اساس آن قیمت ساخت ۴.۵ میلیون تومانی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن افزایش می‌یابد.

عسکری تصریح کرد: واقعیت این است که نمی‌توان با ۴.۵ میلیون تومان واحدها را ساخت و در فرمول جدید قیمت ساخت بیش از ۶.۵ میلیون تومان خواهد شد.

وی با بیان اینکه قراردادهای نهضت ملی مسکن با قیمت تقریبا ۴.۵ میلیون تومان امضا شده است، اضافه کرد:‌ با افزایش قیمت، قراردادهای قبلی مشمول دریافت تعدیل می‌شوند. وقتی قراردادها با مبلغ ۶.۵ میلیون تومانی امضا می‌شود، مطابق فهرست‌بها تعدیل‌های سالانه اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه را پیمانکاران دریافت می‌کنند.

 رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران ۱۷ خرداد ماه امسال از موافقت وزارت راه و شهرسازی با قیمت ۱۰ میلیونی ساخت نهضت ملی مسکن خبر داده و گفته بود: قیمت مقطوع مشکلاتی را برای سازندگان به‌وجود آورده بود. در نهضت ملی مسکن نیز وزارت راه و شهرسازی بر انجام ساخت‌وساز با قیمت مقطوع تأکید دارد.

Share