معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا؛

قیمت واحدهای طرح ملی مسکن یکسان نیست | پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در رشت

کشاورز در مورد میزان تسهیلات مسکن ملی اظهار کرد: این تسهیلات برای رشت ۳۵۰ میلیون تومان و برای شهرهای دیگر ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان مطلب که تا به امروز ۶۶ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، گفت: تاکنون برای ۱۲ هزار واحد مسکن ملی زمین تامین شده است که بیشتر این زمین ها متعلق به اراضی راه و شهرسازی و بالغ بر ۴۰۰ هکتار زمین که متعلق به دستگاه های دیگر بود را نیز شناسایی کردیم.

حسین کشاورز افزود: با گذراندن مراحل قانونی این زمین ها جزء راه و شهرسازی خواهد شد و برای آن برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.

وی در مورد ارسال پیامک های دریافتی به متقاضیان نیز اظهار کرد: متقاضیانی با داشتن مدارک شناسایی خود به آدرس ارسال شده مراجعه کنند تا کنترل اولیه انجام و اگر اسنادی که بارگذاری شده با مشخصات شناسنامه ای متقاضی و محل سکونتشان همخوانی داشته باشد این افراد را با یک سری مدارک برای اخذ تعهد به دفتر خانه ارسال خواهند کرد تا تشکیل پرونده انجام شود و سپس پرونده را به مراکزی که کنترل اولیه در آن انجام می شود، ارجاع خواهند داد تا در سامانه بارگذاری شود.

کشاورز ادامه داد: بعد از مدتی پیامک دیگری برای متقاضی ارسال می شود و در آن مشخص خواهد شد که واجد شرایط دریافت مسکن ملی هستند و می تواند برای افتتاح حساب به بانک اعلام شده مراجعه کند.

وی در مورد فرآیند افتتاح حساب گفت: آنچه که اعلام شده برابر با مبلغ ۴۰ میلیون تومان واریز اولیه است که به صورت یکجا باید واریز شود.

کشاورز در مورد میزان تسهیلات مسکن ملی نیز اظهار کرد: این تسهیلات برای رشت ۳۵۰ میلیون تومان و برای شهرهای دیگر ۳۰۰ میلیون تومان است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه قیمت تمام شده هر واحد را در حال حاضر نمی توانیم اعلام کنیم، افزود: مساحت واحدهایی که ساخته می شود متفاوت است و قیمت ها یکسان نخواهد بود و پیش بینی می کنیم که بعد از فرایند پالایش و معرفی به بانک و واریز های صورت گرفته پروژه ساخت مسکن ها طی ۲ الی ۲/۵ سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: زمین های شناسایی شده بیشتر در حومه رشت و خود رشت است و یک قطعه زمین در سنگر برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است و در کل بخشهای شهرستان رشت نتوانستیم زمینی اختصاص دهیم.

Share