یزدان شعبانی اعلام کرد؛

رتبه هشتم گیلان در تعداد عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان گفت: از سال ۸۴ تا کنون بیش از ۱۰۶ هزار کشاورز گیلانی تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  یزدان شعبانی روز سه شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته روستا اظهار کرد: بیشترین تولیدات در روستا است لذا روستا نشینان باید در رفاه اجتماعی قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۳ براساس اصل ۲۹ قانون اساسی و با هدف پوشش بیمه‌های اجتماعی در روستاها و مناطق عشایری کشور در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد، بیان کرد: از اهداف اجرایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تحت پوشش قرار دادن ۱۰ میلیون نفر خانوار واجد شرایط در روستاها و مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است و در استان گیلان نیز ۴۰۶ هزار و ۸۰۰ هزار نفر برای عضویت در صندوق مشمول هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه ۵۸۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و ۶۲۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد اکنون عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، بیان کرد: ۳۷۲۲ خانوار، مستمری ماهیانه ناشی از بازنشستگی، فوت از کارافتادگی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ تا کنون ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ نفر تاکنون عضو این صندوق قرار گرفتند، افزود: استان گیلان از حیث آمار تعداد اعضای تحت پوشش در کشور رتبه ۸ استانی قرار دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان گفت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، رفع ترس و نگرانی، مبارزه با ناهنجاری‌های خانوادگی، حفظ کرامت و منزلت پیشکسوتان و سالمندان، تامین کریمانه خانواده سرپرست از دست داده و تقویت رابطه سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل از اهداف این صندوق است.

شعبانی گفت: دریافت حقوق باز نشستگی، دریافت حقوق از کار افتادگی، دریافت مستمری ناشی از فوت از مزایایی عضویت این صندوق است که ۷۰ درصد هزینه این بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: مردم برای عضویت به دهیاری های منتخب که به نام کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان معرفی شده اند، شرکتهای تعاونی دهیاران، مدیریت کارگزاری بخش خصوصی و دفاتر پست بانک مراجعه کنند.

Share