سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد؛

راهیابی فومن به مرحله نهایی هشتمین دوره انتخاب «پایتخت کتاب ایران»

عبدالرضا علی پناه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: شهرستان فومن از استان گیلان به مرحله نهایی هشتمین دوره انتخاب و معرفی «پایتخت کتاب ایران» راه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالرضا علی پناه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت وگویی اظهار داشت: طبق اعلام معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ شهرستان فومن به مرحله نهایی هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافته است.

عبدالرضا علی پناه هدف از هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران را توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهاد‌های نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: این دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در حالی به مرحله داوری رسیده که ۱۰۵ شهر از نقاط مختلف کشور، شرکت کرده‌اند و داوطلب و مشتاق کسب عنوان پایتختی کتاب هستند و اینک ۱۲ شهر به مرحله پایانی داوری رسیده اند تا با تدارک بازدیدهای میدانی و سنجش توان شهرها در اجرای ایده های ارائه شده، به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شوند.

وی ادامه داد: پایتخت کتاب ایران یک رویداد ملی در راستای ترویج کتابخوانی است که به کارنامه و برنامه شهرهایی می پردازد که ضمن برخورداری از پیشینه های درخشان فرهنگی و اهتمام به تقویت زمینه های توجه به کتاب، نسبت به ارائه برنامه های خلاقانه و اثرگذار برای رونق کتابخوانی اقدام نموده اند.

علی پناه اظهار امیدواری کرد که با همیاری همه دستگاه ها و سازمان های استان به ویژه نهادهای فرهنگی و نیز اهتمام جریان های مردمی فعال در حوزه کتاب و کتاب خوانی، بنگاه های اقتصادی حامی کتاب و اشخاص حقیقی و حقوقی، شهرستان فومن استان گیلان به عنوان پایتخت ایران در هشتمین دوره این جشنواره، انتخاب شود.

قابل ذکر است طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ برگزار شد و در هفت دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهر‌های اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد، شیراز و سنندج توانسته‌اند عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب کنند.

Share