امام جمعه رشت؛

“اقتصاد” حرف اول است اما هدف نیست بلکه وسیله است؛ هدف اصلی، اسلام و ارزش‌های الهی‌ است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان یکی از فجایع دردناک امروز را کاهش نسل دانست و گفت: تکثیر نسل جزو مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده است و لذا رسالت مهم رسانه به‌عنوان یک دانشگاه بزرگ، کار کردن در حوزه تکثیر نسل است‌‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید صدا و سیمای استان گیلان با اشاره به اهمیت ظرافت در امور در تاریخ انسان اظهار داشت: توجه به جریان اصحاب کهف و مادر حضرت موسی(ع) و سایر انبیاء الهی نشان می‌دهد که انسان در زندگی فردی و اجتماعی نیازمند دقت و ظرافت‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، ظرافت در امور را مهم‌تر از داشتن امکانات و وسیله دانست و تصریح کرد: انسان با کمترین امکانات می‌تواند شاهکارهای بزرگ خلق کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه یک رسانه مانا نیازمند ۳ مقوله زمان‌شناسی، موقعیت‌شناسی و انسان‌شناسی است، تاکید کرد: رمز مانایی و بقای نهضت بزرگ کربلا نیز زمان‌شناسی کربلاییان بود؛ قیام‌های بعدی اگرچه بی‌تاثیر نبود اما تاثیر آن‌ها به اندازه نهضت کربلا نبود زیرا یاران امام حسین(ع) همواره زمان‌شناس بودند و برای یاری آن حضرت، به‌موقع وارد میدان شدند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه مدیریت الهی امامین انقلاب اسلامی نیز تحولات عظیمی را در جوامع بشری رقم زده است افزود: رسالت توجه به تمدن اسلامی یکی از تاکیدات است و در مسیر تمدن‌سازی اسلامی،‌ “اقتصاد” حرف اول است اما هدف نیست بلکه وسیله است و هدف اصلی، اسلام و ارزش‌های الهی‌ است.

وی یکی از فجایع دردناک امروز را کاهش نسل دانست و بیان کرد: تکثیر نسل جزء مطالبات رهبر معظم انقلاب به‌عنوان نائب امام زمان(عج) نیز بوده است و لذا رسالت مهم رسانه به‌عنوان یک دانشگاه بزرگ، کار کردن در حوزه تکثیر نسل است‌‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان توجه به رونق تولید ملی و تلاش برای تحقق شعار سال را رسالت دیگر جامعه و اصحاب رسانه برشمرد و ادامه داد: امروز بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون جمعیت در آسیای میانه خواهان تولیدات ایرانی هستند و با توجه به اینکه رونق‌بخشی در عرصه تولید عامل اقتدار کشور است،‌ می‌طلبد‌ که همه در این حوزه کار و تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر رسالت تقویت روحیه جهادی در جامعه خاطرنشان کرد: دشمنان با ایجاد التهاب و داعش به‌دنبال بد جلوه دادن ارزش‌های الهی و جهاد بودند و انسان‌های زیادی را در سوریه و کشورهای پیرامونی ما به خاک و خون کشیدند تا به هدف شوم‌شان برسند اما ناکام ماندند.

امام جمعه رشت توجه به تاب‌آوری ملی را رسالت دیگر جامعه و اصحاب رسانه خواند و بیان کرد: برخی‌‌ فقط لکه‌های سیاه را می‌بینند در حالی‌که یکی از ارزش‌های ماندگار مردم و انقلاب اسلامی، روحیه تاب‌آوری ملت بوده است؛ این ملت در سایه رهبری‌ امامین انقلاب و خون پاک شهدا، تاب‌آوری خوبی را به منصه ظهور گذاشتند که باید منعکس و تبیین شود.

Share