رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان عنوان کرد؛

از تشکیل مدرسه عالی حکمرانی روستایی تا راه اندازی ۸ دانشکده مهارتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه رتبه نخست فعالیت‌های فرهنگی در کشور را کسب کرده است، گفت: تربیت افراد در تراز اسلامی از دغدغه‌های مهم این دانشگاه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: در عصر اطلاعات و فرا اطلاعات رسانه نقش بسیار مهم در ایجاد ساختارهای جامعه ایفا می‌کند.

 محمد دوستار با بیان این‌مطلب که مردم با رسانه‌ها زندگی می‌کنند، بیان کرد: در جوامع امروزی تبادل اطلاعات بین افراد مختلف سریعتر و با کمترین هزینه همراه است و هر خبرگزاری و رسانه بتواند سریعترین اخبار را مخابره کند جایگاه ویژه‌ای را در بین‌ مخاطبین بدست می‌آورد.

دوستار با تاکید اینکه بسیاری از کشور‌های غربی از ابزار رسانه برای تغییر سبک زندگی استفاده کرده‌اند، یادآور شد: خبرنگاران فقط خبرنویس نیستند بلکه نقش آگاهی‌سازی و محتواسازی در جامعه را دارند.

وی با اشاره به اینکه بافت اجتماعی جامعه متشکل از خانواده، جامعه، مدرسه و رسانه است، افزود: با همین منظور رسانه‌ها جایگاه ویژه ای در تبیین و تغییر نگرش جامعه ایفا می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است، خاطرنشان کرد: در این ۴۳ سال که از عمر دانشگاه گذشته خدمات زیادی به جامعه علمی کشور از طریق همین دانشگاه آزاد ارائه شده است.

دوستار با اشاره به اینکه در گیلان ۱۴ واحد و یک واحد بین الملل داریم، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در حال حاضر ۳۷ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دارد و بیش از ۵ هزار دانش آموز در مراکز آموزشی سما زیر نظر دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی افزود: همچنین ۳ مرکز رشد واقع در شهرهای رشت، انزلی و لاهیجان در حال فعالیت هستند که رشت رتبه اول را دارد.

دوستار با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان برجسته است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان رتبه نخست فعالیت‌های فرهنگی در کشور را کسب کرده است، این دانشگاه در کنار فعالیت‌های تخصصی به فعالیت‌های تربیتی، هویتی، مهارتی، پرورشی و فرهنگی می‌پردازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان افزود: تربیت افراد در تراز اسلامی از دغدغه‌های مهم این دانشگاه است و هویت بخشی افراد و تربیت جوانان تراز انقلاب اسلامی مورد توجه داریم.

وی با اشاره به هتک حرمت به قرآن در برخی کشورها، افزود: مدرسه یادگیری قرآن به زبان انگلیسی در گیلان راه اندازی شده است.

دوستار با تاکید بر اینکه از دغدغه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اشتغال جوانان است، بیان کرد: در این راستا طرح‌های اشتغالزایی در دانشگاه آزاد اسلامی در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به راه اندازی ۸ دانشکده مهارتی در گیلان، بیان کرد: این تعداد دانشکده مهارتی با نگاه زمینه‌سازی اشتغال راه اندازی شده و پیش بینی می‌شود یکهزار نفر به صنعت ارجاع داده شوند.

همچنین مدرسه عالی مهارت در گیلان از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان‌ است که این دوره‌ها ویژه مهارتی برای اصناف از سوی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تشکیل خواهد شد.

دوستار از تشکیل مدرسه عالی حکمرانی روستایی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: آموزش و تربیت دهیاران از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گیلان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در پایان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که امسال تعداد دانشجویان در گیلان به ۳۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو ارتقا دهیم که بزرگترین واحد دانشگاه با ۱۴ هزار دانشجو واحد رشت و کوچکترین واحد در ماسال با ۶۰۰ دانشجو در حال فعالیت هستند.

Share