در مراسم معارفه شهردار رشت عنوان شد؛

درخواست‌های خارج از عرف به شهرداری تحمیل شده | انتخاب شوقی درست و بجا بود

آقازاده با تاکید بر اینکه درخواست‌های خارج از عرف از من نماینده گرفته تا به بالا و غیره به شهرداری تحمیل شده است، افزود: به خاطر همین امروز به چنین روزی رسیده‌ایم/

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح روز شنبه رحیم شوقی به عنوان شهردار جدید رشت با حضور جمعی از مسئولان معرفی شد.

رئیس شورای شهر رشت در مراسم معارفه گفت: متاسفانه رشت در بحث امور فرهنگی و نرم افرازی و نیز در بحث محیط زیست، عمرانی و توسعه شهری نتوانسته به توفیقات خوبی دستی یابد و امیدواریم با شهردار جدید بتوانیم به شاخص‌های خوبی در رشت برسیم.

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه در مجموعه شهرداری رشت متاسفانه به شایسته سالاری توجهی نمی‌شد، افزود: بیشتر شاهد مدیران سفارشی بودیم و امیدواریم شهردار رشت به دو از سیاست زدگی و با توجه به تعهد و توانمندی‌ها از افراد در این مجموعه استفاده کند.

وی با تاکید به روحیه فساد ستیزی بیان کرد: باید مدیران توانمند و خلاق در مجموعه شهرداری رشت همراه باشند و از مدیرانی که فقط به فکر حفظ وضع موجود هستند، نمی‌توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

رئیس شورای شهر رشت گفت: شهرداری رشت نیاز به مدیران کارآمد انقلابی، عدالت طلب و فساد ستیز دارد.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه در شهرداری بستر فساد وجود دارد و نیاز به مدیران ضدفساد داریم و نه مدیران که وضعیت فعلی در شهرداری را حفظ کنند، افزود: سرگردانی و طولانی کردن کار مردم از مشکلات و گلایه‌های مردم است و امیدواریم این مسئله را با حضور شهردار جدید حل شود.

وی با تشکر از سرپرست شهرداری رشت گفت: با حضور ایشان در این مدت و خدمت‌هایی که صورت گرفت که توانستیم کم کاری‌های گذشته را تقریبا جبران کنیم.

کارگرنیا افزود: از استانداری بسیار تشکر می‌کنیم زیرا رایزنی‌ها و تلاش‌ها آن‌ها و همچنین نمایندگان شهرستان رشت در بحث پسماند اثربخش بود.

انتخاب شوقی درست بود

نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در این جلسه گفت: برای رفع مشکلات سهر رشت نیاز به وحدت و همدلی دارد و خدا را شکر که رفع برخی از مشکلات شهر رشت به نقطه مطلوبی رسیده است.

محمدرضا احمدی با اشاره به آلودگی رودخانه‌های شهر رشت اظهار کرد: با قرارگاه سازندگی قرارداد بسته شده است و از شهردار جدید می‌خواهیم که به پروژه‌ها تسریع ببخشند.

وی گفت: ترافیک شهر رشت بسیار مشکل ساز است هر کمکی که نمایندگان مجلس می‌تواند کمک کنند از همینجا اعلام می‌کنیم که در کنار شما هستیم.

احمدی افزود: انتخاب آقای شوقی بسیار درست بود و به ایشان تبریک می‌گویم و امیدوارم که با حضور ایشان شاهد رفع مشکلات رشت باشیم.

درخواست‌های خارج از عرف به شهرداری تحمیل شده است

سید علی آقازاده دیگر نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در ابن جلسه اظهار کرد: وجود نیروهای متدین و انقلابی باعث ایجاد برکات در کار می‌شود.

وی گفت: امروز شهرسازی و مدیریت شهری جزء پیچیده‌ترین کارها است و مانند یک موجود زنده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان افزود: شهر رشت از یک عقب ماندگی تاریخی رنج می‌برد، و دلیلش این است که احترام امامزاده را باید متولی اش نگه دارد.

وی ادامه داد: امروز پسماند و فاضلاب و… پاشنه آشیل است و البته باید بدانیم ۴۰ سال خرابی را نمی‌توان در چند سال از بین برد.

آقازاده با تاکید بر اینکه درخواست‌های خارج از عرف از من نماینده گرفته تا به بالا و غیره به شهرداری تحمیل شده است، افزود: به خاطر همین امروز به چنین روزی رسیده‌ایم و برای حل این مشکل با هم افزایی هم‌پوشانی باید مشکلات را برطرف کنیم.

انتخاب آقای شوقی بسیار درست و بجا بود

کوچکی نژاد دیگر نماینده شهرستان های رشت و خمام در این جلسه گفت: جوانان هر وقت اراده کنند کارهای بزرگی انجام خواهند داد، انتخاب آقای شوقی بسیار درست و بجا بود.

وی ادامه داد: بودجه امسال شهرداری ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان است که رشد خوبی دارد، ظاهر آن خوب است اما در طول سال درصد بودجه جاری کم خواهد آمد و از عمرانی برای جبران استفاده می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه شهرداری بسیار بزرگ شده است، افزود: از شهردار منتخب می خواهیم که ورودی را ببندد تا مشکل بودجه جاری حل شود.

وی گفت: به شهرداران تاکید کردم که هفته‌ای دو بار تهران به دنبال بودجه برای ردیف‌هایی که محقق نشده باشند.

Share