توضیحات محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد؛

ماجرای افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان چه بود؟

 محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: ابهاماتی درباره افزایش شهریه دانشگاه آزاد با توجه به شیوع کرونا و غیر حضوری بودن کلاس‌های آموزشی از سوی برخی از دانشجویان به وجود آمده بود که در نشستی با نمایندگان هریک از گروه‌های آموزشی این ابهامات برطرف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: ابهاماتی درباره افزایش شهریه دانشگاه آزاد با توجه به شیوع کرونا و غیر حضوری بودن کلاس‌های آموزشی از سوی برخی از دانشجویان به وجود آمده بود که در نشستی با نمایندگان هریک از گروه‌های آموزشی این ابهامات برطرف شده است.

او با بیان اینکه شهریه بسیاری از رشته‌ها با توجه به غیر حضوری بودن کلاس‌ها کاهش یافته است، افزود: تعداد محدودی از رشته‌ها نیز که باید حضوری باشد و دانشجویان نیاز به مواد اولیه دوره‌های عملی دارند افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان درباره افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی رشته‌های عملی گفت: گرانی مواد اولیه و تامین کردن آن با نوسانات قیمت دلار موجب افزایش شهریه تعداد محدودی از رشته‌های آموزشی این دانشگاه شده است.

دوستار به مشکلات اینترنت برخی از دانشجویانی که باید دوره‌های آموزشی خود را آنلاین برگزار کنند اشاره کرد و افزود: ضعیف بودن زیرساخت‌های ارتباطی، یکی از عوامل ضعیف بودن و مشکلات اینترنت محدوده است و برای رفع این مشکل با مسئولان ذی ربط گفتگو و مکاتبات لازم انجام شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۱ هزار دانشجو در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی گیلان مشغول تحصیل هستند.

گفتنی است، موضوع افزایش شهریه های دانشگاه آزاد سبب اعتراض دانشجویان شده است به طوریکه حتی در این زمینه پویش و کمپینی نیز در فضای مجازی تشکیل شده است.

Share