رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان؛

راه اندازی مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی | تفاهمنامه با صنایع برای اجرای طرح پویش

دوستار با بیان اینکه برای برقراری طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع مختلف وارد مذاکره شده است، افزود: نگاه دانشگاه آزاد فقط تحصیل و ادامه تحصیل به صورت ساختار سنتی نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دوستار، رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته دولت گفت: وقتی نام رجایی، باهنر و سایر شهدا در بین مردم برده می‌شود همه به نیکی از آنان یاد میکنند واقعا علت این یاد خوب چیست؟ آنچه که سبب ماندگاری نام این شهدا شده است، صمیمیت، مردمی بودن و سلامت آنها در کار بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته قدم‌های موثر علمی را در دنیا و کشور بردارد، یادآور شد: برای بالا بردن طرح ارتقاء تحصیلی دانشجویان طرحی در دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «طرح پویش» راه اندازی شده است.

دوستار ادامه داد: برای برقراری طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع مختلف وارد مذاکره شده است و تفاهم نامه‌هایی در این باره امضا شد که از مهمترین اهداف این است تا دانشگاه، دانشجویان ممتاز را در رشته های مرتبط با رشته تحصیلی به صنایع معرفی می‌کند و دانشجو در آن‌ها فعالیت می‌کند اگر صنعت نیاز داشت دانشجو را جذب می‌کند و اگر نه، دانشجو صنعت خودش را با همکاری دانشگاه آزاد و تسهیلاتی که در اختیار دانشجو می‌گذارد، راه اندازی خواهد کرد که این طرح امسال به اجرا درآمده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی گفت: اگر خانواده‌ها متوجه شوند که از قبل تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بستر اشتغال فراهم است، قطعا بیشتر استقبال خواهند کرد همانطور که مدارس دانشگاه آزاد اسلامی امسال ۱۶ درصد افزایش ثبت نام داشته است.

دوستار با تاکید بر اینکه نگاه دانشگاه آزاد فقط تحصیل و ادامه تحصیل به صورت ساختار سنتی نیست، افزود: واقف هستیم که این روش پاسخگوی جامعه ما نخواهد بود زیرا نیاز جامعه آشنایی با فناوری‌های نوین است و به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم به راه اندازی دانشکده‌های چند موضوعی گرفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال راه اندازی مدارس عالی مهارت هستیم، گفت: دانشکده مهارت با هدف ارتقا مهارت‌های علمی شغلی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی در رشته‌ها بر اساس تقاضای بازار کار، اعلام نیاز شهروندان، فارغ التحصیل و کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی آموزش راه اندازی می‌شود که این رشته‌های مهارتی در مدرسه عالی مهارت، مرکز مدیریت شغلی، مرکز دوره‌های کوتاه مدت، آموزش‌های عالی بلند مدت به متقاضیان آموزش می‌بینند. در پایان هر دوره گواهینامه مورد تایید آموزش عالی به فرد اهدا می‌شود و به دنبال آموزش ۴۰ نوع مهارت در مدارس هستیم.

وی با اعلام این که دانشگاه آزاد یک موسسه خود گردان است، گفت: در دوران کرونا که همه موسسات و دستگاه‌های غیر دولتی به تعدیل نیرو روی آوردند دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به هیچ وقت تعدیل نیرو نداشته علی رغم اینکه حتی بسباری از دانشجویان نتوانستند در دوران کرونا شهریه پرداخت کنند.

دوستار با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس هزینه‌ها حرکت می‌کند، گفت: این دانشگاه مردمی است و برای افزایش شهریه با توجه به اینکه تورم کشور بالای ۴۰ درصد است میزان شهریه ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزایش شهریه را شامل همه شهرستان‌ها نداست و یادآور شد: در شهرستان‌های کم برخوردار افزایش زیر ۳۰ درصد و شهرهای برخوردار بالای ۳۰ درصد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در پایان گفت: همچنین در برخی از رشته‌ها مثل ادبیات فارسی که متقاضی کمتر بود افزایش شهریه را منفی کردیم.

Share