رییس دانشگاه آزاد گیلان؛

شهریه دانشگاه آزاد از مهدکودک هم کمتر است | حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس‌ها نامشخص است

دوستار گفت: ۴۰ درصد شهریه شامل ثابت است و ۶۰ درصد متغییر است که این افزایش براساس نرخ تورم، سیاست های وزارت علوم، جذابیت رشته، برخورداری واحد و جذابیت شهری صورت می‌گیرد. شهریه‌ای که دانشجوی دانشگاه آزاد پرداخت می‌کند از شهریه مهد کودک‌ها و غیر انتفاعی‌ها کمتر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در جمع خبرنگاران با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: اگرچه این روز را به صورت نمادین انتخاب کردند، اما معتقدم همه روز متعلق به خبرنگاران است زیرا جامعه همیشه با این قشر در ارتباط هستند و بیشترین تاثیر گذاری را بر روی جامعه دارند.

محمد دوستار افزود: انتشار دانش و اخبار به معنای اگاهی بخشی است و خبرنگاران در خط مقدم این عرصه بوده و رابطی امین و صادق میان مردم و مسئولین هستند.

وی افزود: در عصر جدید متاسفانه اخلاق در حوزه های مختلف رنگ باخته است در عرصه اقتصاد، سیاست و…شاهد رنگ باختن اخلاق هستیم.

دوستار ادامه داد: دین اسلام مکتب اخلاق است و خبرنگارش هم باید بر چارچوب اخلاق دینی حرکت کند و متعهد بر اخلاق الهی باشد و در انتقال خبر صحت و سرعت و دقت را داشته باشد. اخیرا شنیده ها به اخبار اضافه شده که آسیب رسان شده است.

وی گفت: در دانشگاه ازاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری در استان ۳۲ هزار دانشجو در ۱۵ مرکز و واحد در حال تحصیل هستند، ۸۵۰ هیات عضو علمی ثابت و بیش از هزار هیات علمی مدعو و بیش از ۳۰ مدرسه با پوشش ۴ هزار نفر دانش آموز را زیر نظر دانشگاه قرار دارند .همچنین این دانشگاه با وزارت خانه های علوم، آموزش و پرورش و بهداشت ارتباط مستقیم دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به این مطلب که از برنامه بلند دانشگاه آزاد انتخاب اول جامعه در بحث آموزش است، گفت: فعالیت ها باید در اقتصاد استان و شهرستان ها ملموس باشد، در حال حاضر طرح پویش که ارتباط صنعت و دانشگاه است در حال شکل گیری است.

دوستار ادامه داد: بالغ بر ۵۰ درصد از پرستاران در استان.گیلان که در دوران کرونا به مردم خدمات ارایه می دهند فارغ التحصیل دانشگاه آزاد بودند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: آموزش های دانشگاه ها به صورت مجازی است و سعی کردیم در ارائه دروس مشکلی نداشته باشند.

دوستار در مورد در واکسیناسیون دانشجویان و هیات علمی نیز گفت: تا پایان شهریور ماه، همه دانشجویان غیر پزشکی،اساتید و اعضای هیات علنی واکسینه خواهند شد.

وی در مورد نحوه برگزاری کلاس های دانشگاه در سال تحصیلی نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور و جهش های ویروس کرونا با قاطعیت نمیتوان اعلام کرد که ترم آینده آیا کلاس ها حضوری یا غیر حضوری خواهد بود اما به تجربه میگویم که کلاس را به صورت مجازی و حضوری می توانیم برگزار کنیم.

دوستار در پاسخ به سوال دیارمیرزا در مورد میزان افزایش شهریه نیز اظهار کرد: میزان افزایش را وزارت علوم اعلام می‌کند و امسال میزان افزایش شهریه را ۲۵ درصد عنوان کردند. در دانشگاه آزاد گیلان در برخی از واحدهای خود کاهش شهریه هم داشتیم اما متوسط افزایش ۲۵ درصد است.

وی یادآور شد: ۴۰ درصد شهریه شامل ثابت است و ۶۰ درصد متغییر است که این افزایش براساس نرخ تورم، سیاست های وزارت علوم، جذابیت رشته، برخورداری واحد و جذابیت شهری صورت می‌گیرد. شهریه‌ای که دانشجوی دانشگاه آزاد پرداخت می‌کند از شهریه مهد کودک‌ها و غیر انتفاعی‌ها کمتر است.

Share