سخنگوی دولت در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

دولت به دنبال برطرف کردن ریشه‌های تورم است | مذاکرات تا استیفای حقوق ملت ایران ادامه دارد

سخنگوی دولت نظارت دقیق بر قیمت‌ها و خریدوفروش را مهم دانست و گفت: تشکیل وزارت بازرگانی در کاهش تورم و تظارت بیشتر بر بازار موثر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی دولت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا اظهار کرد: شیرمردان دیارمیرزا همانطور که در دوران میرزا مانع شدند تا بیگانگان خاک کشور را بگیرند، امروز نیز مانع می‌شوند که تهاجم فرهنگی جوانان ایران را بگیرد.

علی بهادری جهرمی، در خصوص فعالیت‌های دولت در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم نیز اظهار کرد: اصلی‌ترین اقدام باید این باشد که ما بتوانیم بصورت زیرساختی و ریشه‌ای، ریشه‌های تورم که باعث تحت تأثیر قرار گرفتن معیشت مردم می‌شود را برطرف کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: این موضوع چند ریشه اصلی دارد که شناسایی شده است و دولت بخشی از آن‌ها را نظیر کسری بودجه تا حدود زیادی درمان کرد که باید این کار تداوم داشته باشد.

بهادری جهرمی افزود: امسال به سراغ بانک‌ها رفتیم و ناترازی‌هایی که توسط نظام بانکی با خلق پول اتفاق میفتد یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی ما در سال جاری همین است.

وی با بیان اینکه به موازات آن افزایش تولید که سبب تحقق رشد اقتصادی می‌شود را دنبال می کنیم، بیان کرد: رشد اقتصادی سرانه قدرت خرید مردم را حفظ می‌کند و اگر بتوانیم این کار را بکنیم قدرت خرید مردم که در دهه گذشته کم شده به مردم بازمی‌گردد.

سخنگوی دولت همچنین تشکیل وزارت بازرگانی را بر نظارت موثر در بازار و جلوگیری از افزایش قیمتهای غیر منطقی موثر و کارآمد دانست.

بهادری جهرمی در پایان در خصوص روند مذاکرات برجامی نیز، اظهار داشت: مذاکرات ما برای استیفای حقوق حقه ملت ایران ادامه پیدا خواهد کرد.

گفتنی است، امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه سخنگوی دولت در دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دانشگاه های استان گیلان(حامیم) در لنگرود حضور پیدا کرد.

Share