طی سخنانی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر؛

بهادری جهرمی: رکوردشکنی سفرهای نوروزی نشان از تقویت توان اقتصادی مردم دارد

سخنگوی دولت گفت: رکوردشکنی فروش بلیت در سفرهای نوروزی نوید آغاز چرخه اقتصادی در حوزه‌های گردشگری است که نشان از بازگشت توان اقتصادی مردم دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی طی سخنانی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار کرد: همنشینی و هماهنگی میان دستگاه‌ها در قالب ستاد سفر تصویر شفاف همدلی در مدیریت سفر نوروزی برای مردم است.

وی افزود: آمارهای افزایش سفر دلگرم‌کننده است، امیدوارم روند کاهشی تلفات هم در تصادفات تداوم داشته و به صفر برسد و این تلاش‌ها و آمارها به گونه‌ای باشد که مردم شیرینی عید را بیشتر احساس کنند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: شور و نشاط میان مردم و امید و پویایی در جامعه دستاورد این جلسات و همکاری ها و هماهنگی ها است، اما بُعد دیگر ‌تاثیر سفرهای نوروزی چرخه اقتصادی است که به رونق در صنعت گردشگری منجر شد و باعث رونق اقتصادی در زندگی مردم در شهرهای مسافر پذیر شده است.

دبیر هیات دولت گفت: در سال‌های اخیر به دلیل بحران کرونا، کسب و کارهای گردشگری تعطیل شده بود و مشاغل خرد صدمه دیدند. این افزایش آمار سفر، شیرینی بازگشت رونق را به وجود می‌آورد و امید به تحقق رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در بودجه را تقویت می‌کند.

وی اظهار کرد: این آمارها گزارش های ستاد نشانه های نیکو از رشد و پیشرفت برای سال جدید در حوزه های گردشگری و بهداشت و اقتصاد و آموزش است.

سخنگوی دولت افزود: اینکه فروش بلیت‌های سفر در پنج روز اول سال رکورد زد، مؤید آغاز چرخه اقتصادی در حوزه گردشگری است که امید است همان «بهار» سال نکوی شروع رونق در زندگی مردم باشد.

بهادری جهرمی یادآور شد: توزیع سفر و اینکه تهران و موزه‌های آن شلوغ است تدبیر و ابتکار خوبی بود. در ایام نوروز تهران را شلوغ ندیده بودیم. این اتفاق نشان از موفقیت طرح توزیع مکانی است که امیدوارم توزیع زمانی سفر هم با همین رویکرد و ثبات و حمایت دولت شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: توزیع مکانی سفر باعث توجه ویژه به ظرفیت‌های مغفول فرهنگی و اقتصادی مناطق می شود که قطعا چرخه اقتصادی این مناطق را تحت تاثیر قرار خواهد خورد.

دبیر هیات دولت گفت: گزارش های خوبی در جلسه ارایه شد که بیانگر شور و اشتیاق مردم به سفر است و نشان می دهد دوباره امید به مردم بازگشته و شرایط تا حدودی مساعد شده است.

بهادری جهرمی افزود: آمارها نشان می‌دهد ترددها حدود ۴٠ درصد افرایش یافته است و حتی نسبت به پیش از کرونا حدود ١۵ درصد تا کنون افزایش داشتیم که امیدوار کننده است. سفر شادی را در دل مردم زنده می‌کند و به کسب‌وکارها در مناطق رونق می‌دهد. از مردم می‌خواهیم توزیع سفرهایشان را در زمان های دیگری منتقل کنند تا خدمات رسانی بهتری در زمینه های پذیرش و میزبانی انجام شود.

سخنگوی دولت گفت: توزیع مکانی سفر باعث می‌شود استان‌هایی که کمتر از ظرفیت گردشگری دارد از آنها بهره وری بیشتری صورت گیرد.

بهادری جهرمی از اطلاع رسانی رسانه ها برای معرفی جاذبه ها اماکن کمتر شناخته شده و گزارش های اقلیمی تشکر کرد و گفت: امسال تهران بیشتر معرفی شد که افزایش گردشگر در تهران نشان از توزیع مکانی سفر دارد.

وی افزود: ستاد سفر با حضور ٢٣ دستگاه اجرایی مختلف نشان از توجه دولت به سفر است و هر دستگاهی بنا به ماموریت و ظرفیتی که دارد از سفر های نوروزی حمایت کرده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: همچنین بر خلاف روال هر سال دولت اجازه نداد تا نرخ بلیت وسایل نقلیه افزایش پیدا کند تا مردم راحت‌تر سفر کنند.

Share