در جلسه شورای اداری رشت مطرح شد

اختصاص کوپن برای توزیع کالاهای اساسی|اختصاص بودجه جاده چوکام، کمربندی سنگر و کمربندی لشت‌نشاء

نماینده رشت با اشاره به بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: در بودجه سال ۹۸ به دولت اجازه دادیم که ۱۴ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ کالاهای اساسی را با نرخ پایین به دست مردم برساند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: سال ۹۷ به‌رغم تمام فراز و نشیب‌ها درحالی سپری شد که دشمنان این ملت توطئه‌های زیادی را طراحی کرده بودند تا مردم مقابل نظام بایستند که خوشبختانه مردم با مقاومت و ایثار در کنار نظام ماندند و اوج این همبستگی در راهپیمایی۲۲ بهمن کاملا قابل لمس بود.

مومنی زاده خطاب به مدیران افزود: با ارائه بهترین خدمات به مردم باید از آنها قدردانی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری ۳۳ جلسه کارگروه اشتغال در سال گذشته اظهار کرد: دستاورد این جلسات اعطای ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات روستایی با فرصت شغلی ۷۵۰ نفر و همچنین پرداخت ۳۶ میلیارد تومان در بخش فراگیر با ایجاد فرصت شغلی برای ۳۶۷ نفر بوده است.

فرماندار شهرستان رشت اظهار کرد: ۱۱۳ طرح بوم‌گردی نیز مصوب شد که ۹۰ مورد، موافقت اصولی دریافت کردند و به ۶۰ مورد نیز تسهیلات پرداخت شد و تنها ۲ طرح به بهره برداری رسید.

وی در ادامه گفت: سال گذشته شهرستان رشت ۶۵۱ پروژه عمرانی با میزان اعتبار ۹۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مومنی‌زاده به سیل ابتدای سال جاری در کشور اشاره کرد و گفت: از سوی شهرستان رشت، ۳۱ میلیون تومان کمک نقدی از ادارات،۷ کامیون مواد ضروری، ۲۳۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد و ۱۶۵ میلیون تومان کالا از سوی شرکت شهرک های صنعتی شهرستان رشت به استانهای سیل زده ارسال شد.

اختصاص کوپن و کالابرگ الکترونیکی برای توزیع کالاهای اساسی

به گزارش دیارمیرزا، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در این جلسه با اشاره به اقدامات آمریکا در سال جدید اظهار کرد: بعد از تروریستی اعلام شدن سپاه، اهداف آمریکایی‌ها نقش بر اب شد و محبوبیت سپاه در داخل بیشتر شده است.

وی افزود: امریکا می‌خواهد فروش نفت ایران را به صفر برساند که با کمک همسایگان چنین اتفاقی نخواهد افتاد!

نماینده رشت با اشاره به بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: در بودجه سال ۹۸ به دولت اجازه دادیم که ۱۴ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ کالاهای اساسی را با نرخ پایین به دست مردم برساند.

کوچکی نژاد افزود: سال ۹۷ هم چنین اقدامی صورت گرفت اما متاسفانه سود به جیب دلالان واریز شد و اکنون برای جلوگیری از این مسئله دولت، کوپن و کالابرگ الکترونیکی را در نظر دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در بخش راه‌های روستایی شهرستان رشت شاخص‌های بیشتری نسبت به شهرستان های دیگر دارد. قبل از سال توانستیم ۳ هزار تن قیر رایگان سهمیه شهرستان رشت را به تصویب برسانیم تا تمام مسیرها اسفالت شود.

کوچکی نژاد از افزایش ردیف بودجه برخی دستگاه‌ها خبرداد و اظهار کرد: برای دانشگاه علوم دریایی سپاه که در گذشته بودجه نداشت ردیف بودجه تعریف شده است. همچنین بودجه پارک علم و فناوری، دانشگاه گیلان، دانشکده پرستاری، موسسه تحقیقات برنج افزایش یافته است.

وی ادامه داد:جاده چوکام کددار شد که ۶ میلیارد تومان بودجه به آن تعلق گرفته است و همچنین برای کمربندی سنگر ۵ میلیارد تومان و کمربندی لشت نشاء نیز ۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

سخنان کوتاه اما مهم امام جمعه رشت

آیت الله رسول فلاحتی خطاب به مسئولان اظهار کرد: امیدوارم خود را وقف مردم کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ارتقای خودصیانتی مسئولان تاکید کرد و افزود: امیدوارم مسئولان نسبت به گفته های خود مبنی برنامه ریزی های انجام شده برای سال ۹۸، عمل کنند.

Share